Zwoegen & Buffelen

Buiten was het grijs en nat, maar binnen laaide de strijd op! De badmintonnende, Nieuwerkerkse jeugd wist dit weekend weer klinkende resultaten te behalen.

BCN Team 1 (Anne Dokters van Leeuwen, Yalou Groeneweg, Casper Knijf, Rick Offermeyer) koos voor de Rotterdamse aanvliegroute: "Schouders eronder, 110% inzet en zien hoe ver we komen".

Dit leidde tot een herendubbel die in de beginfase gelijk opliep maar uiteindelijk door Orbiton winnend werd afgesloten. Vervolgens de damesdubbel, waarbij een zege voor Anne en Yalou heel dichtbij was, maar helaas met twee keer 19-21 nèt werd gemist.

Casper leek in zijn herenenkel het tij te keren met een gewonnen eerste set. Dat gaf hoop! De wedstrijd verliep in een hoog tempo en was dankzij Casper's vlammende inzet een lust voor het oog. Maar ook hier trok Orbiton aan het langste eind met winst in een driesetter.

Anne nam de handschoen op voor de eerste damesenkel, maar moest zwichten voor een sterkere opponent van Orbiton. Niets aan te doen.

BCN teneergeslagen? Echt niet. Want Yalou en Rick roken een mogelijkheid en gingen ervoor. Beiden kozen in hun enkels voor psychologisch overwicht; rustig, foutloos en constant spelen en proberen om druk uit te oefenen aan de andere kant van het net. En met succes, want beide tegenstanders kwamen niet in hun spel en lieten de winst aan de BCNers! Eindresultaat 2-6.

De andere BCN-teams lieten zich niet onbetuigd.

Team 2 (Jasmijn van Hamersveld, Laura Oudshoorn, Wouter de Hek, Marijn Lange, Roel Teeuwen) herpakte zich na twee verloren duels en hoe! Zij speelde foutloos in de Parkzoomhal en zorgde dat J1 van BC Voorburg puntloos terug richting 070 ging. Nu hopen dat zij deze positieve lijn kunnen vasthouden!

Team 9 (Lieke Bracke, Sofie Jille, Maite van Leuven, Veronique Sahni, Jeroen Koelewijn, Wessel van Herwijnen) presteerde hetzelfde tegen Honselersdijk en dat is voor de tweede keer op rij! Daarmee nestelen zij zich stevig op de eerste plek van hun poule, dus dat gaat de goeie kant op.

Team 10 (Merel Lenos, Thom van Leeuwen, Sem Looye) wist 7 punten binnen te halen, maar deed dat ten koste van... Team 11! Deze twee teams zijn in dezelfde poule ingeroosterd. Heel gezellig allemaal, maar voor de punten levert het Team 11 (Sofia Aantjes, Silvia Zoccheddu, Stijn Aardse, Jasper Schuurman) helaas niets op. Wel hebben zij in de vorm van Stijn Aardse een Held Van De Dag, want hij harkte voor zijn team het enige, winnende puntje naar binnen. Knap stukkie werk.

Team 6 (Melanie de Haan, Manon Oudshoorn, Jeroen Breedijk, Wouter Spruijt, Corné van Vliet) koerst net als Team 9 op een hoge eindklassering af. Dit weekend scoorden zij tegen Conquesto een steady 6-2, waarbij Manon Oudshoorn alle drie de partijen met haar inbreng op haar naam wist te zetten.

Team 8 (Valerie Bauer, Kelly Smits, Bart Breeuwer, Mike Redeker) kon na een lange periode van herstel Bart Breeuwer weer opstellen. Samen met Mike wist hij de herendubbel te winnen, waarna de mix met Valerie na een driesetter aan de tegenstander werd gegund. We hopen dat Bart volgende keer wederom van de partij is.

Het Team-Vol-Kerels, Team 7, bleef dit weekend keurig in balans met 4-4. Het zijn gastvrije gozers, want ook dit weekend stonden zij een plek af aan een invaller; Luke van den Heuvel. Tegen BV Unicum wist Luke, zonder ooit een competitiewedstrijd gespeeld te hebben, de herendubbel met winst af te sluiten! Dat deed hij overigens samen met Kasper de Ridder, die dit weekend de Eindbaas van het team was; drie van de vier gewonnen potjes stond hij in het veld!

Team 12 (Lotte Breedijk, Maaike Schoonakkers, Carlo Roxs, Pascal Roxs, Bart Verschuur) kende weinig geluk, maar ging wel met vitamines de sporthal uit! Zij verloren hun wedstrijd met 0-8, maar de tegenstander trakteerde op meegebrachte, zelfgebakken taart en appelflappen! Zó maak je vrienden!

En last but not least een eervolle vermelding in de categorie 'Zwoegen & Buffelen' voor Team 4 (Marylse Hijmans, Esmee Roxs, Jochem Boender, Florian Velten). Zij speelden tegen het hoog gekwalificeerde DKC en hadden meer verdiend dan de veroverde 3-5. Het publiek roemde de inzet van deze toppers die voor iedere punt hebben geknokt. Keep up the good work!

Volgend weekend kan alle jeugd uitslapen vanwege de paasdagen. Maar het weekend daarop wordt er weer ouderwets gevlamd! Iedereen bij voorbaat heel veel succes!

Resultaten weekend 19 & 20 maart;

Team 1 - BC Orbiton, Leidschendam; 2 - 6