Bestuurszaken
Bestuursvergaderingen
Het bestuur van BCN vergadert elke tweede maandag van de maand. In deze bestuursvergaderingen worden alle agendapunten besproken die binnen en rondom de club spelen. Heeft u zelf een agendapunt die u wilt aandragen aan het bestuur, dan kunt u deze sturen naar bestuur@bcnieuwerkerk.nl.
Het bestuur bestaat uit:
Voorzitter | |
Penningmeester |
Roland van der Knaap & Paul Schonenberg |
Secretaris - Waarnemend voorzitter | Martin Bloom |
Algemeen Lid - TC voorzitter | Timothy van Nes |
Algemeen Lid | Aad Gouw |
De WBTR wet
Op 1 juli 2021 is de Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen (WBTR) van kracht geworden. Deze wet schrijft voor dat statuten van verenigingen en stichtingen regels bevatten die gaan over belet (als het bestuur tijdelijk niet kan besturen zoals bij schorsing of ziekte) of ontstentenis (bestuur is niet meer in functie).
Voor BCN geldt dat er bij ontstentenis of belet van alle bestuursleden het bestuur tijdelijk berust bij de Technische Commissie of de door de Technische Commissie aan te wijzen personen. Voor de gedurende deze periode verichtte bestuursdaden worden de aangewezen personen met een bestuurder gelijkgesteld.