Vriendschappelijk toernooi BC Nieuwerkerk – BC Gouweslag

Op zaterdag 21 januari werd in Sporthal de Mammoet in Gouda een vriendschappelijk toernooitje georganiseerd door BC Nieuwerkerk en BC Gouweslag. In totaal 29 kinderen van beide verenigingen deden mee en speelden in vier teams een kleine competitie. Ieder team bestond uit kinderen van beide verenigingen en van verschillende speelsterkte.

De oudere en meer ervaren spelers kregen een achterstand in hun partijen wanneer ze tegen een jongere speler moesten spelen. Iedere ronde werden er 2 dubbels en 3 singles gespeeld. Iedere gewonnen game leverde een punt op en het team dat na drie rondes de meeste punten had verzameld, werd de winnaar. De teams speelden om warm te worden een aantal potjes Boter-kaas-en-eieren-estafette. En daarna werden de drie competitie rondes gespeeld.

Het was erg gezellig en sportief en er werden ook enorm spannende partijen gespeeld. Het was leuk om te zien hoe de kinderen van beide verenigingen, die elkaar niet kenden, heel fijn met elkaar omgingen. Aan het eind van de ochtend werd de winnaar bekend gemaakt, dat was team groen. Maar iedereen kreeg een prijsje en er werd in de kantine ook nog een drankje gedronken en er werden lekkere frituurhapjes uitgedeeld. Het was een enorm leuke en gezellige ochtend, die zeker voor herhaling vatbaar is.