Verrassing bij Shoeby Nieuwerkerk Jeugd Open 2015

Zaterdag voor Pasen werd de deur van het Nieuwerkerkse Parkzoomcomplex al vroeg geopend voor BCN's grootste jaarlijkse jeugdevenement: Het Shoeby Nieuwerkerk Jeugd Open 2015 ging al weer voor het derde keer van start.

Een jeugdevenement dat inmiddels landelijke bekendheid heeft verworven met deelnemende jeugdtalenten uit 5 van de 7 badminton regio's die Nederland kent. 85 spelers van 24 verschillende badminton verenigingen trokken tegen elkaar ten strijde in de leeftijdscategorieën onder 11 t/m onder 19.

Natuurlijk was de jeugd van BCN zelf ook sterk vertegenwoordigd en streed mee voor de hoofdprijzen. Eenvoudig was dat niet want de concurrentie was sterk. Kids die bijvoorbeeld helemaal uit Hoogeveen en Almere komen kunnen echt wel een leuke shuttle slaan anders zoek je het niet zo ver van huis.

Precies op de geplande 18:00 uur was de jongste jeugd klaar voor de prijsuitreiking en konden de winnaars de vel begeerde bekers in ontvangst nemen. Grote verrassing van de dag waren zonder meer de aanstormende badminton talenten van BCN, Lieke Bracke en Wessel van Herwijnen. Geheel onvoorzien wisten ze samen de 2e plaats te veroveren in de dubbel voor de jongste leeftijdscategorie. Zowel Lieke als Wessel zijn na de zomervakantie begonnen met het spelletje, dat ging zo leuk dat ze gelijk al de stoute schoenen aan getrokken hebben en begonnen zijn met de opstap voorjaarscompetitie. Omdat dit ook goed ging had de jeugdbegeleiding van BCN gevraagd of ze geen zin hadden mee te spelen bij de jongste jeugdcategorie van BCN's eigen open jeugd toernooi. Ze moesten er dan wel rekening mee houden dat ze een pak slaag zouden krijgen. Dit weekend liep het dus even anders en moest het succesvolle BCN koppel alleen het hoofd buigen voor de nummer 1.

Op de foto: Lieke Bracke en Wessel van Herwijnen die met recht de verrassing van het toernooi waren.

Bij de oudere jeugd liep het toernooi toch nog even uit in de laatste rondes doordat dezelfde spelers in de finales wisten te komen. Aan het eind van een lange dag kon de balans opgemaakt worden en bleken meerdere BCN spelers er in geslaagd met een vel begeerde beker huiswaarts te keren. 1e plaatsen waren er voor de BCN spelers in de meisjes dubbel onder 15 voor Tanja Knijf en Esmee Roxs, als ook in de meisjes dubbel onder 19 voor Linda Geerling en Lotte Redeker. Bij de enkel onderdelen wist Dylan van der Heij de eerste prijs in de hoogste leeftijdscategorie van de jongens te veroveren.

Een volledig overzicht van de resultaten is te zien op: Uitslagen

Foto's gemaakt door Peter van der Heij zijn te zien op: Foto's