Vacature Hoofdtrainer (senioren)

Badmintonclub Nieuwerkerk aan den IJssel (BCN) zoekt een nieuwe hoofdtrainer voor de competitieteams in bonds- en regiocompetitie.

Badmintonclub Nieuwerkerk aan den IJssel streeft om leden uit te dagen zichzelf op sportief vlak te verbeteren. Het leveren van een prestatie is bij BCN echter niet het belangrijkst. Het samen plezier hebben tijdens en na het badmintonnen staat bij ons hoog in het vaandel. BCN stelt zich ten doel een sociale vereniging te zijn waarbinnen iedereen zich thuis voelt. Waarden als saamhorigheid, behulpzaamheid en sportiviteit passen bij onze vereniging. Om het sociale aspect van de vereniging te versterken worden ook activiteiten naast het badmintonnen georganiseerd zoals toernooien, een weekend weg en een fietstocht/barbecue.

BCN heeft een ledenbestand van circa 200 leden, waarvan circa 60 competitie spelende senioren. We badmintonnen het gehele jaar (inclusief zomerbadminton) in de Parkzoomhal in Nieuwerkerk aan den IJssel. BCN heeft in het seizoen 2013-2014 een tiental competitieteams. Het niveau varieert van 7e klasse tot en met 4e divisie. Op dit moment (halverwege de huidige najaarscompetitie) liggen drie teams op promotiekoers.

Functieomschrijving
Training
In het huidige seizoen zijn er twee trainingsavonden: de dinsdag- en de vrijdagavond. Op beide avonden wordt training gegeven tussen circa 20:00 en 23:00 uur. Op beide speelavonden wordt momenteel getraind in twee groepen (link: http://www.bcnieuwerkerk.nl/speeltijden.html). Let op: de verdeling van trainingstijden en -dagen kunnen voor het komend seizoen wijzigen. Graag betrekken wij de nieuwe trainer zoveel mogelijk bij de indeling van de trainingstijden.

Coaching
Bij BCN worden competitiewedstrijden gespeeld op zondagochtend vanaf 10 uur. Het is gewenst dat de trainer tijdens de najaarscompetitie op de wedstrijddagen in de zaal aanwezig is om de thuisspelende competitieteams te coachen.

Opleiding en ervaring
Onze voorkeur gaat uit naar een gediplomeerde trainer, van ten minste niveau SL3 of vergelijkbaar.

Planning
Onze voorkeur gaat uit naar een startmoment in het begin van 2014, zodat spelers en trainer aan elkaar kunnen wennen voordat het volgende competitieseizoen begint.

Bent u geïnteresseerd in de functie als trainer bij onze vereniging?
Neem dan snel contact met ons op via cc@bcnieuwerkerk.nl t.a.v. Ingrid Harteveld.