Toppers maken het laat!

Zaterdag 13 september en zondag 14 september was de Nieuwerkerkse Parkzoonhal het thuishonk van het BCN Pouletoernooi 2014.

Met 120 deelnemers van 20 verschillende badminton verenigingen uit de regio moesten 330 partijen gespeeld worden. Zeker op de zaterdag met het merendeel van de poelwedstrijden was het een drukte van jewelste. Niet alleen de spelers gingen de baan op maar ook menig supporter kwam aanmoedigen. Thuisvereniging BCN was samen met BC Sluyk uit Lekkerker prominent aanwezig. Niet alleen hadden zij veel deelnemers maar ook bezetten spelers van deze verenigingen menig finale partij.

Doordat veel spelers in meer onderdelen de winst pakten liep de planning voor het eerst in jaren uit de hand en werd het later dan voorzien. Als een speler zowel doorgaat in het single, dubbel en/of gemengd dubbel onderdeel moeten de partijen immers op elkaar wachten. Het zorgvuldig voorbereide speelschema liep zondag in de middag dan ook vertraging op. Broer en zus Stefan en Wendy de Ridder speelden daar een belangrijke rol in al was het maar omdat beide spelers maar liefst 15 partijen gespeeld hebben. Wendy stond zelfs in alle 3 finale partijen.

In de hoogste single spelcategorie pakte Sanne van Buuren de dames enkel 1 titel en Stefan Broeren de heren titel.

In het gemengd dubbel 1 wisten Davina Pouwelse en Stefan Broeren uit het eerste team van BCN de titel te pakken

De dames dubbel 1 titel werd veroverd door de BCN dames Wendy de Ridder en Kyra van der Heij. De dames dubbel van team 2 moest het in de finale opnemen tegen de dames van het eerste team. In een spannende 3 setter wisten ze net de winst te pakken.

In het hoogste onderdeel voor de mannendubbel waren Robert de Kraker en Roel Slenter de winnaars.

Een volledig overzicht van de resultaten is te zien op: Uitslagen

Foto's gemaakt door Peter van der Heij zijn te zien op: Foto's