Team 1 wint van de nummer twee Schollevaar

Team 1 startte 2019 met de derby tegen Schollevaar, de huidige nummer twee in de competitie. De Nieuwerkerkers moesten het doen zonder Dylan van der Heij, die door een liesbreuk langere tijd afwezig is. Ook in het tweede team van Nieuwerkerk, dat ook acteert in de 4e divisie, was een invaller nodig door ziekte. Het resultaat was dat Stefan Broeren en Stefan de Ridder eerst in de ochtend thuis samen in team 2 speelden, en daarna in de middag uit in Capelle a/d IJssel in team 1. Een drukke dag voor de heren van BC Nieuwerkerk.

Door het haasten van sporthal naar sporthal kwam de herendubbel, die in de ochtend in team 2 wel gewonnen was, niet lekker uit de verf. Tegenstanders Peter Satter en Mark van Vliet speelden een gedegen partij en dwongen veel onnodige fouten af (21-7/21-18).

Lotte Redeker en Liesbeth de Boer, die thuis tegen Schollevaar de damesdubbel nog verloren, gingen goed van start en speelden met veel rust een goede partij. Ze wonnen hierdoor redelijk gemakkelijk met 13-21/12-21.

Stefan Broeren moest na de ochtend, waar hij al zijn partijen had gewonnen, nu aan de bak tegen Mitchel Heuer. Heuer bood goed tegenstand en dwong Broeren om alles uit de kast te halen. Het waren drie mooie games waar Broeren zich uiteindelijk de sterkste toonde (22-24/24-22/16-21).

Lotte Redeker speelde tegen de sterke Kendra Vonk en kon niet lekker in de partij komen. De harde slagen van Vonk gaven haar weinig kans (21-13/21-15).

Stefan de Ridder had in de eerste game alle kansen maar kon de game helaas niet pakken. Daarna werd het lastig weer het goede ritme te pakken te krijgen tegen Mark van Vliet (22-20/21-14).

Liesbeth de Boer speelde haar singel rustig en gedegen hetgeen voldoende was tegen de jonge speelster Lisa Verboom (16-21/14-21).

De mixen zouden, met een tussenstand van 3-3, de beslissing gaan brengen. Broeren en Redeker speelden een goede mix en wisten in twee games te winnen. Gelegenheidskoppel De Ridder en De Boer moesten wel even aan elkaar wennen, maar slaagden erin de partij naar zich toe te trekken (16-21/22-20/13-21).

Een mooie 5-3 overwinning voor BC Nieuwerkerk die nu met nog maar 4 punten achterstand op BC Schollevaar op de derde plek staat.