Team 1 speelt gelijk tegen Hekkensluiter!

Team 1

De thuiswedstrijd tegen BC Limes, dat drie punten achter BC Nieuwerkerk staat, is geëindigd in een gelijk spel.

De herendubbel van Auke Veenstra en Dylan van der Heij liep niet echt lekker deze keer waardoor er met 19/21-17/21 werd verloren. Liesbeth de Boer en Sanne Loef waren goed op dreef en wonnen de damesdubbel met 21-14/21-12.

Stefan Broeren toonde vorm door een spannende wedstrijd tegen Tim Merckens met veel lange rally's in drie games naar zich toe te trekken (21-15/19-21/21-18). Sanne Loef verloor in twee games haar singel (21-15/21-18).. Dylan van der Heij kon zijn tegenstander niet voldoende onder druk zetten en verloor met 14-21/18-21. Liesbeth de Boer won de eerste game overtuigend, maar ging in de tweede game iets teveel mee met het spel van haar tegenstandster. In de derde game veranderde ze haar spel waardoor ze deze met gemak naar zich toe trok (21-14/14-21/21-5).

De mixen moesten de beslissing brengen. Auke Veenstra en Liesbeth de Boer wonnen met gemak in twee games, waardoor Liesbeth de Boer haar tweede hattrick van deze competitie scoorde. Stefan Broeren en Sanne Loef waren helaas niet in staat om het goede spel van de eerste game door te zetten en verloren in drie games (21-18/15-21/18-21).

De badmintoncompetitie is nu op de helft, volgende week beginnen de return wedstrijden. BC Nieuwerkerk staat momenteel op de 7e plaats met alleen BC Limes achter zich. Het gat met  nummer 6 BC Duinwijck bedraagt momenteel 7 punten. Doel voor de tweede competitiehelft is om dit gat te dichten, te beginnen met de uitwedstrijd tegen BC Duinwijck in Haarlem volgende week.

Eindstand 4-4 gelijk

Team 6

Deze week speelde team 6 tegen de koploper van de poule USSR.

De herendubbel van Hans en Pim had een lastige start waarbij de eerste set werd verloren. De tweede set werd net aan in de verlenging gewonnen, waardoor de heren er een derde set uit wisten te slepen. Helaas werd de derde set verloren. Marijna en Ingrid speelden een sterke dubbel die in 2 sets werd gewonnen. Martin had veel last van de hal en de shuttle, waardoor zijn toch al sterke tegenstander de contole hield over de wedstrijd. Ingrid speelde sterk en won haar singel in 2 sets.

Pim had vooraf veel zorgen over zijn singel tegen een behendige tegenstander, maar speelde ondanks zijn zorgen een goede wedstrijd. Helaas wel in 2 sets verloren. Marijna had een sterke dame tegenover zich staan. In een spannende 3setter kon ze toch de winst naar zich toetrekken.
Met de stand van 3-3 moesten de mixpartijen nog gespeeld worden. Helaas konden deze geen van beiden omgezet worden in winst.

Eindstand 5-3 verlies.