Liesbeth de Boer sportvrouw van het jaar gemeente Zuidplas

Donderdagavond 7 november was het na enkele jaren van afwezigheid zover, het Sportgala 2019 Zuidplas. Theater Swanla in Zevenhuizen was de thuishaven van het evenement waar de huldiging plaatsvond van sportman, sportvrouw, sportploeg/team, team of individu aangepaste sport en sporttalent van het jaar.

Gedurende de avond werden alle kampioenen tegelijk in het zonnetje gezet. Mede daardoor kwamen de sporters, sportverenigingen en het aanwezige publiek ook met elkaar in contact en deelde de ervaringen van het afgelopen jaar onder genot van een hapje en een drankje.

Het bestuur van BC Nieuwerkerk had Liesbeth de Boer genomineerd voor haar prestaties van het afgelopen jaar. Zij is de afgelopen vier jaar een vaste kracht in het eerste team van BC Nieuwerkerk. In maart 2019 is zij Nederlands Veteranen Kampioen 45+ geworden in de dames dubbel. Ook was zij runner up in de damesenkel 45+. Een hele mooie prestatie. De nominatie was ook zeer gewenst door het bestuur gezien de inzet van Liesbeth voor de club de afgelopen jaren en haar sportiviteit op de baan.

Na een zeer leuke avond was het tijd voor het uitreiken van de prijzen door wethouder Jan Verbeek. Het spannende moment was aangebroken. En ja, Liesbeth werd door de jury gekozen als sportvrouw van het jaar!