Shoeby Nieuwerkerk Jeugd Open 2014 een succes!

Zaterdag 19 april organiseerde badminton Club Nieuwerkerk aan den IJssel voor de 2e keer het "Shoeby Nieuwerkerk Jeugd Open". Dat het toernooi vorig jaar goed was ontvangen bleek duidelijk uit de belangstelling. Het toernooi zat bommetje vol met spelers uit 4 badmintondistricten: Noord Brabant, Centrum, Noord Holland en natuurlijk onze eigen regio Zuidwest. Jeugd van 22 verschillende badmintonverenigingen schreef in om mee te strijden voor de titels in de leeftijdscategorieën U11 t/m U19. Een behoorlijk aantal deelnemers is verbonden aan badmintonscholen dus de lat lag in alle onderdelen hoog.

Een speelster die niet over het hoofd gezien kon worden tijdens het toernooi was de 6 jaar oude Florine Wille die meespeelde in de onder 11 onderdelen. Menig toeschouwer genoot dan ook van haar spel.

Meest succesvolle verenigingen waren BC Pijnacker, BCRS uit Spijkenisse en BC Nieuwerkerk waarvan 3 spelers een eerste plaatsen wisten te veroveren.

De drie eerste plaatsen van BCN spelers vielen allemaal in het meisjes enkel onderdeel. Melanie de Haan U11, Jasmijn van Hamersvelt, U15 en tenslotte Kyra van der Heij U19 I.

Een volledig overzicht van de resultaten is te zien op: Uitslagen

Foto's gemaakt door Peter van der Heij zijn te zien op: Foto's