Jeugdclubkampioenschappen weer groot succes

De jeugd van Badmintonclub Nieuwerkerk heeft het sportieve jaar in stijl afgetrapt. In een volle Parkzoomhal werd het jaarlijkse jeugd clubkampioenschap gehouden. Ruim zestig jonge badmintonners gingen met elkaar de strijd aan.

Van ’s ochtends tien uur tot ’s middags vijf uur was de Parkzoomhal een arena voor jong talent. Verdeeld in vijf categorieën kruisten de spelers met elkaar de rackets op de onderdelen enkelspel, dubbelspel en gemengd dubbel.

Onder de jongste aanwas wist Kevin Bevaart een hattrick te scoren. Met drie eerste plaatsen mocht hij spreken van een succesvol toernooi! Ook Sophie Jille liet zich niet onbetuigd; in haar leeftijdcategorie wist zij eveneens drie gouden medailles in de wacht te slepen!

Anne Docters van Leeuwen wist haar sterke reputatie te verzilveren met twee gouden plakken, terwijl een ontketende Florian Velten datzelfde realiseerde in het herenspel en de mix.

Het koningsnummer, de gemengd dubbelfinale groep 5, werd een zinderende finale tussen Anne Docters van Leeuwen & Edward Houben en Esmee Roxs & Florian Velten. Na een spannende beginfase waarin de standen gelijk opliepen, wisten Esmee en Florian het overwicht van het spel naar zich toe te trekken. Gestaag bouwden zij hun voorsprong uit om uiteindelijk met 30-23 de winst op hun naam te schrijven.

Gedurende de hele dag was Badminton Verhoeve aanwezig om spelers met falend materiaal te hulp te schieten. Het tekende de zorg waarmee dit toernooi als een soepel lopend geheel was georganiseerd.

De tribunes waren vrijwel de hele dag gevuld met een meelevend publiek dat de broodnodige, mentale support verzorgde. Ook de voorlichtingsbijeenkomst voor het komende competitieseizoen werd goed bezocht. Hopelijk leidt dit tot een grote, nieuwe ploeg gemotiveerde, jonge BCNers.

Nu de onderlinge rangorde weer is verdeeld, staan alle spelers te popelen om aan de voorjaarscompetitie te beginnen. Vanaf volgende week starten voor de badmintonnende jeugd de eerste wedstrijden. Met een brede selectie van 12 gemotiveerde jeugdteams trekt Badmintonclub Nieuwerkerk het land in om haar eer te verdedigen.

Richard Val heeft tijdens dit toernooi de foto’s verzorgd, waarvoor dank! De foto’s zijn te zien via de link  http://www.myalbum.com/album/4lRD3HUT7U18

Alle uitslagen van het Jeugd Clubkampioenschap zijn te vinden : 'badmintonnederland.toernooi.nl'