Jeugd competitie 5 december en 12 december

Jeugd team JX1 speelde op de verjaardag van Sinterklaas een uitwedstrijd tegen het tweede jeugdteam van The Smashing Fellows.

Om diverse redenen ontbraken Tycho, Fenna en Kyara vandaag. Emma en Megan, die geen wedstrijd hadden met hun eigen team konden gelukkig invallen.

Thijs en Fryso speelden een sterke herendubbel en wonnen beide games met 21-08. Emma en Megan speelden samen de dames dubbel, maar waren helaas geen partij voor de dames van The Smashing Fellows.

Zoals we van hem gewend zijn, won Thijs zonder veel moeite zijn single in 2 games. Anouk trof deze ronde een zeer sterke tegenstander en verloor haar single in 2 games. Fryso moest in de eerste game nog flink zijn best doen om te winnen, maar dat lukte wel met 21-18. De tweede game ging een stuk beter en werd met 21-08 gewonnen. Megan speelde als tweede dame, maar verloor helaas in 2 games.

Eerste voorzichtige conclusie bij een 3-3 stand, de heren van Nieuwerkerk zijn beter dan die van Smashing, maar juist de dames van Smashing zijn een stuk sterker dan die van BCN. Wie gaat er in de mixpartijen met de winst vandoor?

Thijs speelde samen met Anouk de eerste mixpartij. Zij wisten die partij in 2 games te winnen. Fryso speelde met Emma de tweede mixpartij. Die wisten zijn helaas niet te winnen, hoewel zij in de 2e game met 22-20 verlies zeer dichtbij game winst waren. Einduitslag 4-4.

Team JX2 speelde uit tegen Voorburg JX 3. Hugo en Yenthe waren er deze keer niet bij als gevolg van Corona, Lise ook niet, maar dat kwam gelukkig niet door Corona. Zoë viel daarom in deze wedstrijd.

Tobias en Thomas speelden de herendubbel en wonnen die in 2 games. Willemijn en Zoë verloren de dubbel juist in 2 games.

Tobias trof een prima tegenstander in zijn single partij en wist in 3 games de partij te winnen. Willemijn trof ook een sterke tegenstander en verloor helaas in 2 games. Thomas bood zijn tegenstander goed tegenstand, maar verloor toch in 2 games. Zoë deed het niet verkeerd in haar single partij, maar haar tegenstander won in 2 games.

Tobias speelde de eerste mixpartij met Willemijn. Zij wonnen de eerste game ruim, verloren helaas de tweede game, maar stelden orde op zaken in de derde game. De spelers van Voorburg die de eerste single hadden gespeeld, speelden nu samen de tweede mixpartij. Het is dus niet verwonderlijk dat Thomas en Zoë die partij in 2 games verloren tegen 2 spelers die duidelijk de betere waren. Eindresultaat 5-3 verlies.

De wedstrijd van team JX3 was verzet en zij konden dus lekker op tijd de cadeautjes van Sinterklaas uitpakken.

Team JX2 speelde op 12 december als enige jeugdteam. Deze wedstrijd zou eerst plaatsvinden op vrijdagavond 10 december, maar als gevolg van de Coronamaatregelen kon dat niet meer doorgaan. Tegenstander Limes bood aan om de wedstrijd bij hun in Alphen aan de Rijn te laten plaatsvinden, in plaats van in Nieuwerkerk. Op deze manier hoefde er geen zaal gehuurd te worden voor 1 competitie team.

Yenthe was er weer bij, Hugo en Lise nog niet.

Tobias en Thomas konden hun succes van vorige week niet doorzetten en verloren ruim in 2 games. Yenthe en Willemijn wisten iets meer punten te sprokkelen dan de heren, maar verloren ook ruim in 2 games. De tegenstander blijkt in de singles behoorlijk sterker, want Tobias is de enige die in een game meer dan 10 punten weet te scoren. En zo staat het in rap tempo al 6-0 voor tegenstander Limes.

In de mixpartijen lukt het BCN eindelijk om goed tegenstand te bieden. Tobias en Yenthe verliezen wel in 2 games, maar komen wel tot 17-21 en 16-21. Thomas en Willemijn komen in 2 games tot 15-21 en 12-21. Dat is knap tegen tegenstanders die duidelijk een maatje te groot waren. 8-0 verlies in een thuiswedstrijd die bij de tegenstander werd gespeeld en duidelijk sterker was.