De jeugdcompetitie is van start!

Op zondag 16-02 is de competitie voor de jeugd van BCN weer van start gegaan! Er speelden 5 mix jeugdteams en 1 meiden team met jeugdige meiden thuis in de parkzoom hal.

Het hoogste jeugdteam speelt U19 en speelde tegen PIP, die met 3 meiden en 1 jongen op bezoek kwamen. Er werd afgesproken dat er 1 dame als heer mocht meespelen en zo konden toch alle wedstrijden worden gespeeld. Nieuwerkerk was echter veel beter en wist alle partijen in 2 games te winnen, waarbij er in meerdere games scores onder de 10 punten voor de PIP werden genoteerd. Een heel goed begin dus voor team J1!

Het meiden team speelden tegen het tweede dames team van Boomgaardshoek. Helaas was de tegenstander vandaag beter en werd er met 8-0 verloren. Lisa  was het dichtst bij een punt voor Nieuwerkerk. Nadat zij de eerste game nog ruim had gewonnen, verloor zij de tweede game met 20-22 en de derde game met 21-23.

Team 2 speelde tegen team 3 van PIP. Helaas werd er met 7-1 verloren. Thijs redde het enige punt door in een ongelooflijk spannende driesetter met 21-19 in de derde game te winnen. Eerste dame Maaike wist ook een driesetter te halen, maar verloor helaas de derde set.

Team 3 speelde tegen Delft en verloor met 5-3. Noa en Anouk wonnen beide hun singles in 2 games en Anouk en Friso pakten samen de mix.

Het eerste opstapteam, BC01, speelde tegen BC mix in de U15. De tegenstander kwam met allemaal jongens, wat wel is toegestaan, maar toch voor een verschil in sterkte zorgde. Er werd met 7-1 verloren, Milan en Aya wisten als enige hun mixpartij te winnen in drie games. Annemarie was dicht bij een overwinning in haar single, helaas eindigde de derde game in 21-18 voor de jongen van BC Mix.

Het tweede opstapteam, BC02, speelde tegen BC Delft. 2 jongens en drie meiden speelden voor het eerst competie en hoe! De tegenstander werd met knap spel met maar liefst 8-0 verslagen! Willemijn was marathon speler van de dag door in haar dubbelpartij met Yenthe en in haar single een driesetter te spelen en die te winnen. Wat een kanjers!