BCN team 1 start seizoen met winst

Zondag 18 september maakt badmintonnend Nederland zich weer klaar voor het nieuwe competitieseizoen. De 10 teams van BC Nieuwerkerk stonden dit weekend in de startblokken om de tegenstand van zich af te slaan. De zes spelers uit het eerste team van BCN, dat dit jaar uitkomt in 4e divisie landelijk, mochten het seizoen starten tegen Invictus 3. De dames van BCN 1 kwamen gelijk op een set achterstand in de dubbel, maar toen het ijs eenmaal gebroken was wisten Ciska de Bruin en Wendy de Ridder toch de het eerste punt van het jaar binnen te halen. De heren, Chris van Die en Auke Veenstra waren niet opgewassen tegen het front van Invictus, 1-1. Na de dubbels kwamen de eerste heer en dame van de bank voor hun singels. Stefan Broeren kon in de eerste set zijn tegenstander niet de baas, 16-21. De twee volgende sets wist hij na veel lange en uitputtende rally's toch naar zich toe te trekken, twee maal met 21-17. Na een eerste set in het voordeel van BCN-er Esther Bakker liep een nek-aan-nek race in de tweede set uit tot 23-21 voor Invictus. De derde set gaat echter overtuigend naar Esther wat de stand brengt tot 3-1 in het voordeel van BCN. De singel van Chris van Die wordt gepakt door Invictus en na een spannende driesetter, 15-21 21-19 21-18, van Wendy de Ridder gaat het zesde punt van de wedstrijd naar de Nieuwerkerkers. Zoals altijd wordt er geƫindigd met de mixen. Invictus delft hier echter het onderspit en zo kan het eerste team van BCN met een 6-2 overwinning tevreden terugkijken op een veelbelovende start van het competitieseizoen.

Lijkt het u ook leuk om mee te spelen bij BCN als recreant of competitiespeler? Dan bent u iedere dinsdag en vrijdagavond van 19.00 tot 23.00 uur van harte welkom in de Parkzoomhal in Nieuwerkerk a/d IJssel. Meldt u van tevoren even aan via keertjemeedoen@bcnieuwerkerk.nl of kijk voor meer informatie op http://www.bcnieuwerkerk.nl/.