BCN onderuit in eerste uitwedstrijd

BC Nieuwerkerk 1 redde het niet in de eerste uitwedstrijd van het seizoen. Tegenstander was BC Conquesto 4 uit Zoetermeer.

Stefan Broeren en Dylan van der Heij speelden een spannende partij. Ze verloren de eerste game nipt en wisten in de verlenging de tweede game te pakken. Helaas was de start van de derde game erg rommelig waardoor ze een achterstand opliepen die ze niet meer goed konden maken (21-18/21-23/21-14).

Wendy de Ridder en Liesbeth de Boer speelden een goede partij waarin ze de tegenstander weinig kansen gaven. Ze wisten de partij met gemak te winnen (10-21/9-21).

Stefan Broeren trof een sterke tegenstander. De eindscore is niet helemaal representatief voor de wedstrijd aangezien Stefan volle bak aan de slag moest tegen de sterke Mitch Cheung. Hij wist de wedstrijd knap te winnen (18-21/14-21).

Wendy de Ridder kon haar singel niet naar haar hand zetten. Zij verloor met 21-15/21-15 van Nadia Kik. Jaynique van Heerdt speelde een goede singel tegen oud BCN-er Melvin Li, maar kon in de derde game helaas zijn goede spel niet volhouden. Liesbeth de Boer was nog niet helemaal in topvorm in de singel. Zij wist wel de eerste game te winnen, maar maakte teveel fouten om de wedstrijd te pakken (16-21/21-14/21-13).

BCN had nog een laatste kans met de mixen om de stand gelijk te trekken. Van der Heij en De Ridder gaven alles, maar kwamen net tekort (21-18/26-24). Van Heerdt en De Boer konden helaas geen indruk maken en verloren ook in twee games (21-19/21-14).

Eindstand: 6-2 verlies. Volgende week speelt het eerste van BC Nieuwerkerk thuis tegen BC Delft 2.