BCN jeugd landskampioen clubs

De jeugd van Badminton Club Nieuwerkerk (BCN) hebben in de categorie C1 de eerst plek veroverd bij het Nederlandse Kampioenschap Clubteams. Hieronder is het wedstrijdverslag + foto's terug te lezen en te zien.

De laatste tegenstander van de dag was BC Elst. Ze hadden in een lange strijd hun tweede wedstrijd met 3-2 verloren van BC Flits. Dit resultaat versterkte het vertrouwen in een goede afloop bij Nieuwerkerk. Tobias speelde vol vertrouwen zijn eerste game waarin hij zijn tegenstander maar 6! punten gunde. In de tweede game werd eenzelfde spelbeeld. Tobias domineerde en gaf zijn tegenstander ditmaal 10 punten. De tweede single mocht Thomas spelen tegen dame Amy van Schoonhoven. Het was al duidelijk dat deze dame geen eenvoudige tegenstander zou worden van de wedstrijden die eerder die dag op de naastliggende baan had gespeeld. Thomas begon met vertrouwen aan zijn partij en won de eerste game met 13-21. In de tweede game ging het steeds lastiger voor Thomas, die zich ook begon te ergeren aan onterechte uitballen. Thomas verloor de tweede game nipt met 23-21 en was even van slag. Het grootste deel van de laatste game keek Thomas tegen een achterstand aan. Maar bij een 13-16 achterstand kwam de ommekeer in de partij. Een verdwaalde shuttle van een andere baan viel in het veld, maar beide spelers speelden door en Thomas maakte het punt. Tegenstander Amy probeerde even het punt te laten afkeuren, maar dat werd niet toegekend. 14-16 dus en de 2 volgende punten waren ook voor Thomas, zodat de stand gelijk was. Tot 21-21 bleef de stand gelijk, maar toen wist Thomas 2 punten te winnen en daarmee de wedstrijd. Nog 1 punt nodig, maar Yenthe wachtte een sterke tegen in heer Koen te Witt. Yenthe legde het op kracht af tegen haar tegenstander, maar wist wil mooie punten te maken tegen haar tegenstander. Tobias en Yenthe dubbelden tegen Amy en Koen. Nieuwerkerk won de eerste game, maar verloor vervolgens de tweede. In de derde game werd er door Nieuwerkerk weer een goed niveau bereikt. Er was snel een voorsprong die de gehele game leek te worden vastgehouden. Ieder punt steeg de spanning op de bank en ook bij supporters thuis die van de ontknoping op de hoogte gehouden wilden worden. De ontlading was enorm toen de derde game door BCN werd gewonnen en daarmee het Nederlands kampioenschap was behaald! Thomas en Hugo mochten nog een dubbel spelen voor de statistieken en die wonnen zij eenvoudig in twee games.
Door tegen BC Flits met 3-2, tegen BC Randstad met 4-1 en ook tegen BC Elst met 4-1 te winnen behaalde jeugdteam BC Nieuwerkerk J1 de titel Nederlands Clubkampioen in Categorie C.

Het fotoverslag is hier beschikbaar.