BC Nieuwerkerk heeft off day

Het eerste team van BC Nieuwerkerk speelde vorig weekend een uitwedstrijd in Alphen aan den Rijn tegen BC Limes 2, concurrent voor de onderste positie. Limes miste haar twee zwakkere spelers, en trad dus aan in haar sterkste opstelling.

De herendubbel werd gespeeld door Auke Veenstra en Stefan Broeren en werd net aan in de derde game verloren (19-21/21-8/24-22). Liesbeth de Boer speelde met invalster Lotte Redeker een goede partij tegen de dames van Limes. Zij wonnen in drie games met 14-21/21-14/15-21.

Hierna ging het bergafwaarts met de Nieuwerkerkse formatie. Kopman Stefan Broeren verloor de eerste game met 25-23 en kwam in de tweede game niet meer in zijn spel. Lotte Redeker had de zware taak om het tegen Elisa van Wijngaarden op te nemen. Ze speelde een goede partij met veel lange rally's maar verloor deze met 21-13/21-14. Dylan van der Heij was niet in staat om voor een verassing te zorgen en verloor zijn singel met 21-17/21-12.

Er werd besloten om eerst de twee mixen te spelen aangezien een van de spelers van Limes eerder weg moest. Auke Veenstra en Liesbeth de Boer hadden niet hun dag en speelde een partij vol fouten (21-15/21-13). Dylan van der Heij en Lotte Redeker speelden een knappe partij tegen hun sterke tegenstanders (21-10/21-18).

De stand in de wedstrijd was op dat moment 6-1 met de singel van Liesbeth de Boer nog te spelen. Aangezien zij met de naweeën van een kuitblessure kampt en Nieuwerkerk al zodanig op achterstand stond, werd besloten om geen risico te nemen en deze partij op te geven. Eindstand 7-1.

Door de schade aan de Parkzoomhal na de storm van afgelopen week zijn alle thuiswedstrijden afgelopen zondag afgelast. Hopelijk kan er komend weekend wel weer gespeeld worden.