BC Nieuwerkerk delft het onderspit tegen koploper Conquesto

BC Nieuwerkerk had een lastige uitwedstrijd in Zoetermeer tegen koploper Conquesto. Broeren en Van der Heij speelden een goede herendubbel maar konden op beslissende momenten helaas niet doordrukken. Zij verloren de wedstrijd nipt met 17-21/21-10/21-19.

Ook de damesdubbel was een spannende partij. Thuis was deze nipt in de derde game gewonnen, uit waren de kaarten omgedraaid. Een verlies in drie games met 21-19/21-23/21-16.

Stefan Broeren verliest niet veel singels. Maar vandaag kwam hij niet lekker in de wedstrijd en tegen de sterke Dennis Schoonmakers heb je dan weinig kans. Een verlies in twee games van 21-15/21-16. Lotte Redeker wist dat zij een zware opgave had tegen Leone Boeije, maar wist in de eerste game lang bij te blijven. In de tweede game was de tegenstandster te sterk (21-16/21-10).

Dylan van der Heij begon sterk aan zijn single en pakte de eerste game tegen Quintin Geldof. Geldof kwam echter steeds beter in zijn spel en wist de wedstrijd naar zijn hand te zetten (19-21/21-15/21-11). Liesbeth de Boer, die thuis nog gewonnen had van Akkja Kruijdenberg, had geen goede dag en verloor in twee games (21-12/21-16).

De eerste mix van de Nieuwerkers bracht het eerste, en naar wat bleek ook enige, punt. Stefan Broeren en Lotte Redeker hadden verassend genoeg niet veel moeite met Dennis Schoenmakers en Akkja Kruijdenberg. Door gedegen te spelen wisten zij met 11-21/10-21 te winnen.

Dylan van der Heij en Liesbeth de Boer hadden een spannende partij tegen Geldof en Boeije maar wisten deze in de derde game helaas niet te pakken (21-14/19-21/21-16).

De eindstand was een 7-1 verlies tegen de koploper, BC Nieuwerkerk behoudt wel haar derde plek.