BC Nieuwerkerk begint met winst

Badminton – BC Nieuwerkerk 1 is het nieuwe seizoen uitstekend begonnen in de vierde divisie landelijk met een 5-3 overwinning op BC Alouette uit Best. Auke en Stefan wisten de goede vorm in de herendubbel van het Pouletoernooi voort te zetten door in twee games te winnen. Sanne en Liesbeth deden niet onder voor de mannen en pakten de damesdubbel ook in twee games. Stefan had geen problemen in de eerste herenenkel en won deze met ruime cijfers. Sanne moest helaas haar meerdere erkennen in Lise Moers. Ook Auke kon zijn enkel niet met winst afsluiten. Liesbeth draaide het weer de goede kant op met haar damesenkel hetgeen in een 4-2 voorsprong resulteerde. De eerste mix werd door Auke en Liesbeth overtuigend gewonnen, de tweede mix ging helaas verloren. Al met al een goede overwinning om het seizoen mee te starten.

Team 2 en 3, beide uitkomend in de hoofdklasse regionaal, deden ook goede zaken. De teams hadden wat verschuivingen. Mirjam, uit team 3, speelde mee in team 2 om in te vallen voor Wendy. In team 3 speelde Davina als invaller mee. Deze wissel pakte goed uit. Team 2 speelde uit tegen Delft en won knap met 5-3. De herendubbel, damesdubbel, tweede herenenkel en de beide mixen werden gewonnen. Team 3 speelde thuis tegen Pip BV en wist van begin af aan te overtuigen.  De herendubbel van Dylan en Quinlan ging helaas verloren, Lotte en Davina maakte dit goed. De eerste herenenkel van Martijn kon nog niet overtuigen, Dylan pakte zijn singel wel. Lotte won haar singel overtuigend en Davina boekte een knappe overwinning in de tweede damesenkel. De mixen werden verdeeld tussen de twee teams hetgeen in een 5-3 overwinning resulteerde.

De andere teams van BC Nieuwerkerk boekten wisselende resultaten. Team 4 had een lastige uitwedstrijd tegen BC Hillegom 3 en verloor deze met 6-2. Maarten en Linda wonnen beide hun enkelspelen. Team 5 won thuis met 5-3 van BC Nieuwkoop 1, team 6 boekte een 6-2 overwinning op BC Flair/Zigo 4. Team 7 had donderdag al een 5-3 overwinning behaald uit tegen BC Mix 6. Team 9 kwam helaas niet verder dan een 3-5 verlies tegen BC Flair/Zigo 7. Team 10, grotendeels bestaande uit voormalig recreanten, moet er nog even inkomen en incasseerde een verlies tegen BC Invictus 8 uit in Waddinxveen van 6-2.

Vind je het leuk als jouw team hier wat meer in de aandacht komt qua wedstrijdverslag? Mail dan wekelijks op zondagavond voor 20.00 uur een verslag van maximaal 3-5 regels naar CC@bcnieuwerkerk.nl