BC Nieuwerkerk 1 wint van BC Lekkerkerk 1

De hoofdmacht van BC Nieuwerkerk heeft dit weekend, voor de vierde keer op rij, een 5-3 zege behaald. Ze speelden thuis tegen de nummer drie geplaatste in de poule, BC Lekkerkerk. Evenals voorgaande wedstrijden wist BC Nieuwerkerk 1 sterk te openen door beide dubbels te winnen in twee sets. Vervolgens wisten zowel Auke als Stefan de herensingels te winnen. Sanne en een grieperige Liesbeth hadden moeite om in de singles grip te krijgen op de wedstrijd en verloren hun partij. Auke en Liesbeth verloren hun mix helaas en dus rustte de druk op Sanne en Stefan om de winst binnen te halen. Na een stroef begin wisten ze steeds meer hun wil op te leggen aan de tegenstander, waardoor zij in twee spannende sets de winst zeker wisten te stellen.

Team 2

Davina viel deze week in voor Wendy (heel veel beterschap gewenst) – en deed dit weer verdienstelijk in de uitwedstrijd tegen BBV Pip 1 in Berkel en Rodenrijs.  Ze won zowel de damesdubbel met Debby als haar mix met Stefan. Verder waren Peter en Koen in de dubbel weer ijzersterk. Peter en Debby pakten ook hun singel. De singels van Stefan en Davina gingen helaas verloren, evenals de mix van Koen en Debby. Een uitoverwinning van 3-5 is een mooi resultaat.

Team 3

Team 3 had vandaag een zware opgave. Ze moesten zonder zieke eerste heer Martijn thuis aantreden tegen het sterke Conquesto 5. De herendubbel werd in drieën verloren, Mirjam en Lotte pakten de damesdubbel netjes in twee games. Mirjam speelde een sterke partij tegen jeugdtalent Ayla en won deze in een ouderwets spannende driesetter. De overige singels gingen verloren. Helaas kon team 3 de mixen ook niet pakken, hetgeen in een 2-6 thuisverlies resulteerde.

Team 4

Team 4 speelde uit in Rijswijk tegen Randstad 1. Ilona was de rots van het team met zowel winst in de singel als in de mix met Jeroen. Casper, die na een blessure weer terugkeerde in het team, won zijn singel. Thuis pakken jullie ze!

Team 5 – Facebook bericht van Pim:

Lekker gespeeld vandaag! Single in 2 sets verloren, maar goed gespeeld. Mix met Monique Postma ging super, 21-10 en 21-09. Einduitslag 4-4 thuis tegen TFS Barendrecht.

Foto: Sanne en Stefan team 1

Uitslagen:

BC Nieuwerkerk 6 – BC Pijnacker 3: 8-0

BC Dropshot 10 – BC Nieuwerkerk 7: 6-2

BC Nieuwerkerk 9 – BC Delft 7:4-4

BC Schollevaar 9 – BC Nieuwerkerk 10:8-0

Stukje van team 5:

Randy was dit weekend op reis, daarom kwam Tim vd Lee ons versterken. Tim en Tim kwamen in 3 sets helaas net te kort. De damesdubbel van Monique en Ingrid liep in de 1e set al aardig, maar de 2e set ging helemaal goed.

In de singles hadden de heren het lastig tegen de jonge maar talentvolle tegenstanders, waardoor die beide verloren gingen. De 1e dame Monique heeft dankzij een goede strijd haar single gewonnen. Ook Ingrid had een goede single tegen de 2e daem. Hierdoor stond het 3-3 voor de mixpartijen.

Waar Pim en Monique een makkelijke winst behaalden kwamen Tim van Nes en Ingrid helaas niet aan slag. Eindstand 4-4.

Volgende keer jouw team ook in ‘the spotlights’? Stuur op zondag voor 20.00 uur een stukje naar CC@bcnieuwerkerk.nl

LET OP:

• De komende twee weekenden is er geen competitie ivm de herfstvakantie. Wel kan je zaterdag 15 oktober een bezoek brengen aan de Dutch Open. Mail de CC z.s.m. als je het leuk vindt om mee te gaan!
  • Er is geen training of vrijspelen op vrijdag 14 oktober (Generatietoernooi), dinsdag 18 en vrijdag 21 oktober ivm herfstvakantie.