Uitwedstrijden jeugd 10 en 12 november.

Op vrijdagavond speelde jeugdteam J2 een uitwedstrijd bij BBS Bodegraven. Thomas Walthaus was er niet bij, Niels, Emma en Megan speelden dus 3 partijen. Deze wedstrijd eindigde weliswaar in een 4-2 overwinning voor Bodegraven, maar Niels speelde alle single partijen en Emma en Megan samen alle dubbelpartijen. Dat is helaas niet volgens de regels: je mag als speler maar 1 single spelen en je mag ook maar 1 keer met dezelfde speler een dubbel spelen. Nu is het afwachten wat de Badmintonbond met deze uitslag zal doen.
Team J1 en team J4 speelden tegelijkertijd in Kralingen tegen Asterix. In de poule van J1 was Asterix de nummer 3 met 10 punten achterstand op Nieuwerkerk. Het verschil in speelsterkte bleek groter dan vooraf gedacht. Vrijwel alle partijen werden eenvoudig in 2 games gewonnen. Alleen de eerste game van Yenthe tegen Ghislaine (die bij Nieuwerkerk meetraint op de dinsdag) was heel erg spannend, die wist Yenthe met 22-20 te winnen, waarna een makkelijkere tweede game voor Yenthe volgde. De allerlaatste dubbel van Hugo en Yenthe tegen de twee heren van Asterix was de enige wedstrijd die in 3 games werd gewonnen. Hugo en Yenthe verloren nipt de eerste game met 26-24! De tweede game was een makkie voor Nieuwerkerk en de laatste game was weer een hele spannende. Hugo en Yenthe pakten snel een voorsprong in deze game, maar toch werd het nog gelijk bij 19-19. De laatste 2 punten waren voor Nieuwerkerk en daarmee werd een knappe 8-0 uitoverwinning behaald. Volgende week nog een wedstrijd tegen de hekkensluiter van de poule, maar team 1 is al zeker van de eerste plaats in deze eerste fase.

Team J4 stond bovenaan in de poule met 2 punten voorsprong op nummer 2 Asterix. Het is in deze poule zeer spannend, met de top 4 binnen 3 punten van elkaar en die top 4 speelden vandaag juist tegen elkaar. Aaron begon met zijn single en kwam in de tweede game net een paar punten tekort om er een derde game uit te slepen. Na Aaron mocht Mia haar single spelen en bij haar partij lukte het juist de tegenstander om een derde game te bereiken. Toch was het Mia die de betere was in de derde game en daarmee haalde ze het eerste punt voor Nieuwerkerk binnen. Joris en Thijn speelde samen de eerste dubbel van de dag en verloren de eerste game. Er volgde een enorm spannende tweede game, die door Joris en Thijn met 17-15 werd gewonnen. Het goede spel werd in de derde game doorgezet en daarmee kwam Nieuwerkerk op voorsprong, 2-1. Thijn mocht daarna meteen zijn single spelen en won in zijn ‘winning mood’ de eerste game. Uiteindelijk moest ook deze partij in de derde game beslist worden en Thijn gaf alles, maar verloor na een zware strijd zijn partij. Joris en Aaron speelden hierna een erg gelijk opgaande partij, maar kwamen in beide games die zij speelden 2 punten tekort. Asterix stond hiermee op 3-2 voorsprong met nog 1 partij te spelen. Dat was de dubbel van Aaron en Mia. Zij bleken stukken beter dan hun tegenstander en wonnen in 2 games. Einduitslag 3-3 en daarmee blijft Nieuwerkerk 2 punten voor op Asterix. Als laatste wedstrijd speelt team J2 volgende week thuis tegen Randstad BC, die voorlopig op een derde plaats in de poule staan.

Team J3 mocht naar Maarsen om te spelen tegen OSM Badminton. Elias is vorige week geblesseerd geraakt en speelde niet mee. Tim, Jesse en Daniël speelden allemaal 3 partijen en verloren geen game. Met weer een 6-0 overwinning staat team J3 op de tweede plaats in de poule met 4 punten achterstand op koploper Schollevaar. Schollevaar heeft alle 6 wedstrijden al gespeeld en zal er volgende week geen punten meer bij krijgen. Dat wordt volgende week thuis dus het doel om minimaal 5 punten te scoren en zo eerste in de poule te eindigen.

Volgende week 12 november volgt thuis de ontknoping van deze spannende eerste fase, waarbij teams 3 en 4 nog strijden om de eerste plaats in de poule! Dus heb je volgende week niets te doen, kom dan de jeugdteams aanmoedigen in de Parkzoomhal.