De eerste jeugdwedstrijden van dit seizoen 2021-2022

Op zondag 7 november speelden 3 jeugdteams van BC Nieuwerkerk hun eerste wedstrijden van de jeugdcompetitie. BCN heeft 2 teams onder 15 en 1 team onder 13.

Het eerste team U15 speelde met invaller Jens Fijan, die nog nooit competitie heeft gespeeld en ook nog geen jaar op badminton zit. Maar bijgestaan door Thijs werd knap de herendubbel gewonnen in 2 games.

Meiden Anouk en Kyara hadden behoorlijk meer tegenstand van de meiden van Zeemeeuwen en verloren helaas nipt met 19-21 en 20-22. Met wat een spannende pot was dat!

Over de single van Thijs kunnen we kort zijn, hij gunde zijn tegenstander slechts drie punten.
Anouk speelde een dijk van een driesetter en won de derde game met 21-17.
Jens won als debutant ook zijn tweede partij van de dag in 2 games.
Fenna trof een zeer sterke tegenstander, gaf felle tegenstand, maar verloor helaas wel in 2 games.

Thijs en Kyara wonnen samen hun mix partij en daarmee was het winnende punt binnen. Het lukte Jens niet om samen met Fenna zijn derde partij van de dag te winnen, maar wat kan die jongen trots zijn op zijn competitie debuut. Een mooie 5-3 overwinning is behaald!

Team U15 2 speelde tegen een team van Gouweslag dat slechts met 2 jongens en een meisje naar Nieuwerkerk waren gekomen. Omdat Nieuwerkerk 3 meiden in het team heeft, werden toch alle partijen gespeeld, waarbij steeds 1 van de meiden van BCN het lege plekje van Gouweslag overnam. Het stond dus al meteen 3-0 voor BCN en dit team wist ook alle andere partijen te winnen, waardoor een klinkende 8-0 overwinning werd behaald. Het werd alleen echt spannend in de single van Lise. De gehele eerste game stond Lise achter, maar een enorm slotoffensief zorgde voor 24-22 winst in de eerste game. Het meisje van Gouweslag kwam dat niet meer te boven.

Team U13 bestaat uit allemaal kids die al een hele tijd badmintonnen, maar nog nooit competitie hebben gespeeld. En zij troffen ook nog eens talentvolle tegenstanders, die het BCN met ferme slagen erg lastig maakte. Toch werden er in 2 partijen 3 games gespeeld. Jesse sleepte in zijn single in de tweede game met 23-21 een derde game uit het vuur. Jammer genoeg wist Jesse die niet te winnen ondanks zijn bewonderenswaardige inzet. Ook Daniël en Aafke sleepten na veel tactische aanwijzingen vanaf de zijkant een derde game uit het vuur. Maar helaas ging ook deze partij verloren. 8-0 verlies is niet iets om blij mee te zijn, maar trots op hun inzet en vechtlust mag dit team zeker wel zijn.

Volgende week de eerste uitwedstrijden van deze competitie.