Competitieronde 2 jeugd zondag 24 september

Op zondag 24 september waaierden de jeugdteams van BC Nieuwerkerk uit naar verschillende plaatsen om daar de eerste uitwedstrijden van deze competitie te spelen.

Het eerste team speelde om 12 uur in Schiedam. Het thuisteam stelde 5 jongens op, maar zij waren niet opgewassen tegen de ervaren spelers van Nieuwerkerk. Alle wedstrijden werden door BCN gewonnen in 2 games, waarbij de tegenstanders maximaal 11 punten in een game wisten te scoren. Wederom een erg groot verschil in speelsterkte en de tweede 8-0 overwinning voor team 1.
Team 2 vertrok vroeg naar Maarssenbroek om daar om 10 uur te starten tegen OSM Badminton. Dit team trof een sterke tegenstander die in alle partijen de sterkste was. De dubbel van Megan en Emma speelden op een haar na een derde game, helaas eindigde de tweede game in 23-21. In de single wist Niels wel een game te winnen, maar helaas volgde op de eerste gewonnen game twee verloren games. Eindstand 6-0 voor OSM.

Team 3 had een mooie rit voor de boeg naar Wijk bij Duurstede. Het werd niet een lang bezoek, want de drie jongens van BCN maakten korte metten met de tegenstander. Een klinkende 6-0 overwinning ging mee naar huis!
Team 4 bleef dichter bij huis en speelde tegen het 9e (!) team van BC Delft. Net als team 3 pakte dit team een uitstekende 6-0 overwinning, waarbij alle wedstrijden in 2 games werden beslist.