BC Nieuwerkerk oppermachtig in thuiswedstrijden.

Zondag 1 oktober speelden alle teams van BC Nieuwerkerk thuis in de Parkzoomhal. Het zou een zeer succesvolle wedstrijddag worden! 3 van de 5 teams speelden tegen dezelfde verenigin, BCRS uit Spijkenisse.

J1 speelde vandaag tegen een team van BCRS. Het team van de tegenstander bestond uit 3 dames en 3 heren, dus waren er zeer gevarieerde partijen. Er was eindelijk meer weerstand van de tegenstander, toch ging alleen de single van Yenthe tegen een sterke dame van BCRS verloren. De dubbelpartij van Yenthe en Tobias werd beslist in een derde game, maar wel in het voordeel van Nieuwerkerk. Eindstand 7-1, waardoor Nieuwerkerk J1 nog aan kop blijft in de poule met 23 punten na 3 wedstrijden.
Jeugdteam J2 speelde tegen Castellum uit Vleuten. Hoewel alle partijen in 2 games werden beslist, was het zeker niet minder spannend. Het niveau zat erg dicht bij elkaar, 4 van de 12 games werden met slechts 2 punten verschil beslist. Thomas en Megan wisten de eerste game van hun partij pas met 25-23 te winnen. Emma was de enige de haar enkelpartij niet wist te winnen. Zij speelde tegen een jongen, maar gaf zich zeker niet gewonnen. Ze wist in haar eerste game 19 punten te scoren en in haar tweede game 18! Een goed bevochten 5-1 was de eindstand.
Jeugdteam J3 had tot nu toe al z’n wedstrijden gewonnen en speelde vandaag tegen BC Limes uit Alphen aan de Rijn. Hoewel dit tot nu toe de sterkste tegenstander was, hadden de drie jongens van J3 wederom geen moeite met de tegenstander. Alle wedstrijden werden weer in 2 games gewonnen, 6-0 eindstand. De volgende wedstrijd is uit bij BC Schollevaar, het team dat ook al z’n wedstrijden heeft gewonnen. Dat kan dus een mooie strijd om de koppositie opleveren in deze poule!
Team J4 was het laatste team dat tegen BCRS speelde. Vandaag ontbrak Aaron als gevolg van een lichte blessure. Ook in deze wedstrijden was BCN de bovenliggende partij. Ilse gunde in haar singlepartij haar tegenstander slechts 3(!) punten. Ook de andere wedstrijden werden in 2 games beslist. En ook team 4 speelt hun volgende wedstrijd bij BC Schollevaar, die in hun poule nog ongeslagen zijn.
Al met al een fantastische ochtend voor de jeugd en senioren van BC Nieuwerkerk, die 32 van de 34 partijen winnend af wisten te sluiten! En volgende week zeer spannende wedstrijden in Capelle tegen de jeugd van BC Schollevaar.