BCN zoekt nieuwe seniorentrainer voor seizoen 2023-2024

Op het laagste punt van Nederland, tussen Rotterdam en Gouda, speelt BC Nieuwerkerk al bijna 45 jaar op zowel recreatief en competitief niveau.

Wij zijn voor het nieuwe seizoen 2023-2024 op zoek naar een enthousiaste seniorentrainer. Wij zoeken iemand die gepassioneerd is en het ook een mooie uitdaging vindt om jeugd en de gevorderde recreant te laten in- en doorstromen in onze huidige competitiegroep.

De seniorentrainer zal training geven aan een seniorengroep van circa 20 spelers van verschillend niveau. Qua niveau van 5e divisie en lager met vooral 6e divisie niveau. Komend seizoen hebben we een herenteam in veren 2 met daarbij de nodige reservespelers. Door jouw inzet willen wij weer graag groeien in niveau en omvang van de trainingsgroep(en).

Dit seizoen is de training op vrijdagavond, maar dinsdagavond is ook een mogelijkheid. De start van de training is doorgaans vanaf 20.00 uur. Er wordt getraind in een tijdblok van 1,5 uur, waarna vrijspelen nog mogelijk is. Wij zoeken een trainer die een goede mix kan brengen van loop- en techniektraining, tactisch sterk onderlegd is en spelers kan coachen. Een combinatie van training geven bij ook de jeugd is bespreekbaar. De jeugdtraining start om 18.00 uur op de dinsdagavond en 18.15 uur op de vrijdagavond.

Gezelligheid bij BCN vinden wij zeer belangrijk. Op vrijdagavond doen veel leden dan ook een drankje in de kantine. Ook worden door BCN diverse activiteiten georganiseerd, zoals een buitentraining, trainingszondag, husselavonden, een weekend weg en leuke toernooien.

Wij spelen in de Parkzoomhal in Nieuwerkerk aan den IJssel. Op zondagochtend vinden de thuiswedstrijden plaats en daarbij vinden wij het fijn als onze trainer regelmatig komt kijken en coachen.

Wij staan eventueel ook open voor een combinatie van meerdere trainers voor afwisselend een dinsdag- en vrijdagavond. Een goede afstemming van de training is dan wel een must.

Voor meer informatie of een kennismakingsgesprek, kunt u contact opnemen via bestuur@bcnieuwerkerk.nl.