Verslag competitiewedstrijd team 1

Team 1 van BC Nieuwerkerk had onverwacht uitzicht op de titel in de vierde divisie. Na een seizoen met een slecht bezette tweede heer positie, had het team vanaf de kerst nog maar 1 vaste heer. Rene van Heerdt viel daarna veel in en pakte opeens wel punten op die positie. Vaste spelers Stefan Broeren, Maite van Leuven en Liesbeth de Boer scoorden alle drie vanaf het begin van het seizoen bovengemiddeld - waardoor BC NIeuwerkerk opeens naar boven schoot in de ranglijst.

Maandagavond moest er in Capelle ad IJssel in de groene Aquapelle hal wel gewonnen worden van titel concurrent Schollevaar, Dylan van der Hey viel deze keer in. Stefan en Dylan begonnen wat zenuwachtig en verloren de eerste game, Ze herpakten zich in de tweede game maar konden het niet afmaken in de derde game. In de damesdubbel van Maite en Liesbeth was het spelverloop hetzelfde. Ook zij wisten de derde game niet te pakken.

Stefan behield zijn ongeslagen status in de singel dit jaar. Hij speelde tegen Dani Meijer een spannende eerste game, waarna de tegenstand was gebroken. Winst in twee games. Maite speelde tegen jeugdtalent Sasha Vermaas en de dames waren erg aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk trok Sasha in de derde game aan het langste eind door met 28-26 te winnen,

Dylan van der Heij had een lastige wedstrijd tegen Peter Satter. Ook dit werden drie games waar BC Schollevaar weer de winst pakte. Liesbeth de Boer speelde gedegen tegen Saskia Bravenboer en wist haar singel in twee games te winnen.

Met een 4-2 achterstand moest BC Nieuwerkerk de mixen winnen om nog kans te maken op de titel. Stefan en Maite kregen niet goed grip op het spel van Peter Satter en Sasha Vermaas. Zij verloren in twee games. Dylan en Liesbeth moesten alle zeilen bijzetten na de eerste verloren game tegen Dani Meijer en Saskia Bravenboer.. Ze wisten de tweede game overtuigend te pakken. In de derde game maakten ze tegen het einde  een paar fouten waardoor Schollevaar de winst en de titel pakte. BC Nieuwerkerk eindigt, na een lastig seizoen, toch op een mooie tweede plaats.

Eindstand: 6-2.