Thuiswinst voor BC Nieuwerkerk 1

BC Nieuwerkerk speelde haar tweede wedstrijd van het seizoen ook thuis. Deze keer zonder debutant Jaynique van Heerdt die in verband met werk afwezig was. De tegenstander was BC Limes 2 uit Alphen aan de Rijn.

Stefan Broeren en Dylan van der Heij zetten de toon van de wedstrijd door in twee sets van Alexander Wiedeman en Mark Vierbergen te winnen (21-19/21-18). Wendy de Ridder en Liesbeth de Boer kwamen dichtbij, maar waren niet scherp genoeg om de damesdubbel te pakken (22-4/18-21).

Broeren won met groot gemak zijn single tegen Wiedeman. De sterkere Vierbergen was door Limes als tweede heer opgesteld om toch een punt te kunnen pakken. Dat deed hij dan ook met een overwinning op Van der Heij (17-21/18-21).

Wendy de Ridder, vijf maanden geleden moeder geworden, speelde een fantastische partij tegen Marjan Koopman-Brons. Ze verloor de eerste game kansloos maar wist daarna hoe ze moest spelen. Ze pakte vervolgens de tweede en de derde game (9-21/21-17/21-16). Liesbeth de Boer liet niet haar beste spel zien, maar het was net voldoende voor een overwinning op Corina Bosse-van Diemen (23-21/21-19).

Limes had ook de mixen omgedraaid. Dit betekende dat Broeren en De Boer tegen Wiedeman en Koopman-Brons aantraden en met gemak wisten te winnen (21-8/21-7). Van der Heij en De Ridder troffen de sterkere Vierbergen en Bosse-Van Diemen. Zij speelden een goede partij maar konden deze niet winnen (16-21/21-18/14-21).

Eindstand: 5-3 overwinning. Volgende week staat de eerste uitwedstrijd tegen het Zoetermeerse Conquesto op het programma.