Team 1 wint van hekkensluiter

Na het verlies tegen de koploper van vorige week, trad BC Nieuwerkerk nu thuis aan tegen hekkensluiter Invictus 3 uit Waddinxveen.

Het was zaak om punten te pakken. Liesbeth de Boer werd wegens een blessure vervangen door Wendy de Ridder.

Stefan Broeren en Dylan van der Heij gingen goed van start tegen Charles Mahieu en Marco van Leeuwen en behaalden snel een voorsprong in de eerste game. Ze maakten het zichzelf onnodig lastig met wat fouten, maar wisten toch deze game te winnen. De tweede game ging gelijk op en werd in de verlenging net aan gewonnen (21-19/24-22).

Lotte Redeker en Wendy de Ridder hadden weinig moeite met de dames van Invictus. Invalster Melissa van der Poel had moeite met het niveau en werd vaak uitgespeeld (21-12/21-17).

Stefan de Ridder was te sterk voor zijn tegenstander Rick Luijendijk. Hij troefde hem op alle fronten af (21-12/21-12]. Lotte Redeker, die de uitwedstrijd met ruime cijfers van Jessica van Rijswijk had verloren, liet zien dat ze groeit in de competitie. Ze speelde nu een spannende driesetter. Ze wist de eerste game te winnen met scherpe drop shots. De tweede game ging nipt verloren. De derde game was net teveel voor haar (21-14/19-21/12-21).

Dylan van der Heij verloor de eerste game van Marco van Leeuwen. Hij wist te veranderen van tactiek en het tempo te verhogen. Hierdoor trok hij zowel de tweede als derde game naar zich toe (17-21/21-9/21-12). Wendy de Ridder, vast speelster uit team 2, had weinig moeite met Melissa Van der Poel. Zij won met 21-10/21-10.

De eerste mix van Broeren en Redeker was een spannende partij op hoog niveau. De eerste game werd door de Nieuwerkerkers gewonnen. De tweede game was ongekend spannend en werd uiteindelijk met 30-28 door Mahieu en Van Rijswijk gewonnen. In de derde game was de focus van Broeren en Redeker wat verdwenen en verloren ze net aan. Van der Heij en De Ridder hadden weinig moeite met Luijendijk en Van der Poel. Zij wonnen met 21-16/21-16.

Eindstand: 6-2 overwinning voor BC Nieuwerkerk, wat ze voorlopig op de derde plek houdt.