Team 1 speelt gelijk en behoudt derde plek

BC Nieuwerkerk 1 kreeg dit weekend BC DEO uit Nootdorp op bezoek. De Nieuwerkerkers moesten het nog stellen zonder de geblesseerde Dylan van der Heij. Rene van Heerdt viel, net zoals vorige week, weer in. BC DEO, nog niet vrij van degradatiegevaar, had een extra dame en heer ter versterking meegenomen.

De herendubbel van Stefan Broeren en Rene van Heerdt was een mooie partij die lang gelijk opging. De heren kwamen in de derde game net tekort (16-21/21-19/17-21). De dames hadden ook een lastige wedstrijd maar konden deze net aan in twee games winnen (21-19/22-20).

Stefan Broeren speelde een gedegen single tegen Jordy van der Vet (21-15/21-17). Voor Rene van Heerdt was de single, met weinig wedstrijdritme, een te grote uitdaging (15-21/9/21). Lotte Redeker had even nodig om te wennen aan het spel van haar tegenstandster. Uiteindelijk vond ze de juiste tactiek en won ze de partij in drie games (14-21/21-15/21-14). Liesbeth de Boer trof invalster Saskia Luynenburg en speelde een pittige partij waar zij een derde game nog net kon voorkomen (21-18/24-22).

Met een 4-2 voorsprong ging Nieuwerkerk de mixen in. De eerste mix van Broeren en Redeker, dit jaar nog maar een keer verloren, liep niet zoals gewoonlijk. Tegenstanders Van der Vet en Luyendijk - vaste spelers in het andere 4e divisieteam van DEO, speelden tactisch zeer sterk en gaven weinig ruimte. Er werd in twee sets verloren (12-21/15-21). Van Heerdt en De Boer speelden een spannende laatste mix. Deze ging in de derde game door de spanning net aan verloren (25-23/16-21/19/21).

De eindstand: 4-4 gelijkspel. BC Nieuwerkerk 1 blijft op de derde plek staan met nog een wedstrijd te gaan.