Stefan Broeren wint BCN Open Toernooi

Tienvoudig clubkampioen en eerste heer van onze club, Stefan Broeren is erin geslaagd het BCN Open Toernooi te winnen! In de finale speelde Stefan tegen Erwin Hartung van BC Ribad, een oud-eredivisiespeler. Stefan had eerder dit jaar van hem verloren. Erwin was niet helemaal fit meer na een lange dag met veel partijen, waardoor Stefan won met 21-12/21-6. In de halve finale imponeerde Stefan door Martijn Vonk te verslaan, een sterke speler van BC Drop Shot.

Er was een sterk deelnemersveld in de herendubbel. Stefan Broeren en Dylan van der Heij waren als vierde geplaatst en wisten in de poule alle partijen te winnen. In de halve finale moesten ze hun meerdere erkennen in Bernard Smits en Thomas Welcker van BC Iduna. Erwin Hartung en Ferdy de Kwaadsteniet van BC Ribad wisten de herendubbel te winnen.

De finale van de damesenkel 4 ging tussen twee jeugdige speelster: de 12-jarige Florine Wille en de 14-jarge Manon Middendorp. Het werd een spannende partij die uiteindelijk in het voordeel van Manon eindigde (21-17/18-21/18-21). Liesbeth de Boer wist de halve finale te bereiken in de damesenkel waar zij van de latere winnares verloor.

Liesbeth de Boer en Wendy de Ridder spelen dit jaar voor het eerst samen in het eerste team van BC Nieuwerkerk. Het was nog even wennen aan elkaar op het toernooi, maar ze wisten de halve finale te bereiken.  Hier verloren ze met 20-22/15-21 van Anita van der Zeeuw en Sandra van der Ark van BC Voorburg, ook volgende week de tegenstander in de eerste competitiewedstrijd.

In de DE6 wist Suzanne Hak, nieuwe aanwinst van BC Nieuwerkerk, de finale te bereiken. Hier verloor zij met 15-21/20-22 van Laura Kruijdenberg.

Het was een druk bezet toernooi met 127 spelers en 211 wedstrijden. Wij danken alle spelers voor hun deelname. Veel BCN-ers deden mee en speelden spannende wedstrijden in de poule. Alle winnaars zijn HIER te vinden.

Sanne Loef en Liesbeth de Boer vormden het Toernooi Team en verzorgden de totale organisatie. Diverse BCN leden hielpen mee achter de wedstrijdtafel of met het opzetten en opruimen. Speciale dank aan Koen van Rij, Karin Edel, Jeroen Bloom, Randy Richards, Pim Vente, Jeroen IJpelaar en alle andere vrijwilligers voor de hulp.

Het BCN Open Toernooi bedankt ook haar sponsoren: Reijm BV, Grit Optiek, Michels Administratie en Belastingen, Verhage, New York Pizza, Hazebroek en Tamerus, Hoogerwaard Tweewielers, Moby Snack, MCD Supermarkt en Basic Fit.

Als laatste bedanken we Badmintonplanet voor het verzorgen van een stand waardoor alle spelers de mogelijkheid hadden een racket, schoenen, t-shirts en diverse andere artikelen te kopen.