Seniorcompetitie Uitslagen en Wedstrijdverslagen

Team 1 Wedstrijdverslag van 6 maart

Het eerste team van BC NIeuwerkerk had een missie vandaag: zoveel mogelijk punten pakken. Want opeens staat het team bovenaan de ranglijst. Nu is directe concurrent Schollevaar virtueel nog wel lijstaanvoerder door minder gespeelde wedstrijden, maar een goede tweede plek is binnen bereik. Uit was er met 4-4 gelijk gespeeld tegen BCH 3, nu werd er gehoopt op winst. Aangezien de Nieuwerkerkse formatie al langere tijd nog maar 1 heer in het team heeft, speelde deze keer Dylan, vastspeler uit team 2, mee.

Stefan en Dylan speelden een goede dubbel samen en gaven de tegenstander geen kans: 1-0. Maite en Liesbeth hadden een uitdaging aangezien de tegenstander een sterke invaldame had meegenomen. De Nieuwerkerkse dames kwamen er niet goed aan te pas: 1-1.

De singels werden allemaal door BC Nieuwerkerk gewonnen. Stefan, nog ongeslagen, ging fanatiek aan de slag en won met 21-11/21-1. Maite, die haar singel uit nog verloren had, liet progressie zien en behaalde in drie games de winst (18-21/21-17/21-14). Dylan speelde een goede singel en gaf zijn tegenstander geen kans (21-14/21-14). Liesbeth begon goed met hoog tempo en won de eerste game met 21-11. Daarna gaf haar tegenstander op aangezien ze net terug was van een blessure. 5-1.

Stefan en Maite verloren de eerste game, maar wisten zich goed te herpakken (19-21/21-15/2106). Dylan en Liesbeth speelden tegen de sterke tweede mix, waar ze teveel druk opgelegd kregen (12-21/17-21). Eindstand: 6-2.

Team 1 Wedstrijdverslag van 20 februari

Badminton - BCN 1 speelde thuis tegen de huidige nummer 1: De Zwaluwen uit Breda. Uit had de Nieuwerkerkse formatie met 5-3 verloren.

Zowel de heren als de dames begonnen met een spannende dubbelpartij. Stefan en invaller René van verloren de eerste game, maar kwamen sterk terug in de tweede. In de beslissende game werd het heel spannend maar wisten de Nieuwerkerkers met 24-22 te winnen. Maite en Liesbeth wisten juist de eerste game te winnen maar verloren de tweede nipt met 20-22. In de derde game werd het hier ook spannend en wisten de Nieuwerkerkse dames met 21-18 de winst naar zich toe te trekken.

Stefan, nog ongeslagen in de herenenkel, won met ruime cijfers van zijn Brabantse tegenstander (21-10/21-11). Maite had het moeilijk tegen de ervaren Mirthe van Dijk en verloor in twee game (17-21/18-21).. Zowel Liesbeth als René maakten het spannend in hun singels. Rene verloor de eerste game met 26-28 maar wist daarna beide games te pakken (26-28/21-15/21-19). Liesbeth won de eerste game met 22-20, verloor de tweede met ruime cijfers maar herpakte zich in de derde game (22-20/10-21/21-14).

Door beide mixen te winnen maakte het Nieuwerkerkse team de klus af. Stefan en Maite wonnen in twee games, Rene en Liesbeth maakten het nog spannend met een driesetter.

Het resultaat is een 7-1 overwinning waaruit duidelijk blijkt dat Liesbeth weer fit is na eerdere gezondheidsproblemen en Rene helemaal ingespeeld is op dit niveau.
BCN staat nu voorlopig op de eerste plek, waarbij concurrent Schollevaar een betere uitgangspositie heeft aangezien zij nog meer wedstrijden moeten inhalen. Maar voorlopig geniet team 1 van de eerste positie!

Herenteam 2 Wedstrijdverslag van 6 maart

Een gedecimeerd herenteam 2 speelde vandaag thuis tegen Drop Shot, waarvan met een compleet team uit met 6-2 was gewonnen. Rolf en Pim werden vandaag geholpen door Martin en Jeroen uit het eerste herenteam, dat geen wedstrijd had. Er waren 2 banen waarop gespeeld kon worden, dus kon er lekker worden doorgespeeld.

Jeroen en Pim speelden eerste dubbel, Martin en Rolf de tweede. Jeroen en Pim speelden samen goed en wonnen eenvoudig in 2 games. Martin en Rolf hadden een spannender partij. Zij wonnen de eerste game ternauwernood met 23-21 en ook in de tweede game was de marge slechts 2 punten, 21-19, maar ook winst in 2 games.

Jeroen speelde tegen de jonge Jaynique en won zijn single in 2 games. In de eerste moest Jeroen er nog een beetje inkomen, maar de tweede won hij gemakkelijk met 21-09.

Martin speelde zijn single zonder zich enorm in te hoeven spannen en won ook in 2 games.

Pim speelde tegen invaller Remco, die normaal in het andere herenteam van Drop Shot speelt. De eerste game was het zoeken voor Pim, die moeite had met de kapslagen van zijn tegenstander. Toch werd die game met 21-16 gewonnen. In de tweede game schoot Pim uit de startblokken en pas vanaf 15-5 lukte het de tegenstander weer om nog wat punten te sprokkelen, waardoor het uiteindelijk 21-13 werd in die tweede game.

Rolf schoot ook uit de startblokken en stond in de eerste game op 10-0 toen de tegenstander pas zijn eerste punt kreeg na een fout van Rolf. Die eerste game ging met 21-7 naar Rolf. In de tweede game wist de tegenstander van Rolf het dubbele aantal punten te scoren en dus ging die game ook naar Rolf.

6-0 met nog twee dubbels te gaan. Rolf en Pim speelden een goede dubbel en wonnen in 2 games met 21-12 en 21-10. Na de partij zeiden de tegenstanders veel last van het licht in de zaal te hebben.

Martin en Jeroen hadden in de eerste game geen problemen met hun tegenstanders en zij wonnen die game met 21-11. De tweede game was de spannendste van de dag. Vanaf 19-19 ontspon zich een zenuwslopende partij die pas bij 26-24 in het voordeel van de Bloom broers werd beslecht. Hiermee was het achtste punt binnen en gingen de heren van Drop Shot naar huis zonder een game te hebben gewonnen. Nieuwerkerk kwam door deze 8-0 terug op de tweede plaats in de poule.