Nieuwerkerk wint overtuigend de derby tegen Schollevaar

Het eerste team van BC Nieuwerkerk is goed uit de startblokken gekomen na de herfststop. Stefan Broeren en Dylan van der Heij traden aan tegen vader en zoon Arnout en Rens File. Met aanvallend en gefocusseerd spel wisten zij in twee games te winnen (17-21/16-21). Wendy de Ridder en Liesbeth de Boer kwamen 7-0 achter te staan in de eerste game. Na gewend te zijn aan de omstandigheden van deze uitwedstrijd namen zij het initiatief over. Zij wonnen overtuigend van Joyce Stegeman en Michelle Hsu: 18-21/11-21

Stefan Broeren, net terug van een lange reis in Japan, moest weer even wennen. De eerste game wist hij te winnen, maar hij maakte te veel fouten in de tweede. In de derde game ging hij zijn eigen spel weer spelen en had zijn tegenstander Dani Meijer geen kans meer (15-21/21-16/9-21).

Wendy de Ridder speelde een lange en heroïsche wedstrijd tegen Michell Hsu. Ze won de eerste game met goed spel. De tweede game gaf ze een voorsprong uit handen door vermoeidheid. Ze herstelde goed in de derde game, maar wist deze helaas net niet te pakken (18-21/25-23/22-20).

Jaynique van Heerdt speelde tegen leeftijdsgenoot Rens File. Dit was een echte strijd waar mooie rally’s werden afgewisseld met foutjes door de spanning. Jaynique speelde een zeer goede wedstrijd en wist het hoofd koel te houden (21-16/16-21/15-21).

Liesbeth de Boer verloor de eerste game van Joyce Stegeman, die met snel en aanvallend spel de overhand had. In de tweede game vertraagde De Boer het spel ietswat en kreeg zij meer vat op de scherpe crossdrops van Stegeman. Zij wist deze knap te winnen. In de derde game liep De Boer snel uit naar een voorsprong en was het verzet van Stegeman gebroken (21-15/18-21/6-21).

Van Heerdt en De Boer speelden de eerste mix tegen File en Hsu. Zij speelden een goede eerste game en kwamen in de tweede game ook voor te staan. Ze lieten de ervaren File echter te veel sturen en verloren deze game. In de derde game herpakten ze hun eigen spel en trokken zij deze naar zich toe (16-21/21-19/17-21). Van der Heij en De Ridder waren duidelijk de betere partij in hun wedstrijd tegen Meijer en Stegeman (12-21/10/21).

Eindstand: 7-1 overwinning van BC Nieuwerkerk, hiermee stijgt team 1 naar een voorlopige derde plek op de ranglijst.