Nieuwerkerk boekt ruime thuiszege

Na twee uitwedstrijden was het eerste team deze week weer in de Parkzoomhal te vinden. Zij traden aan tegen hekkensluiter PBC Boomgaardshoek 1.

De herendubbel van Stefan Broeren en Dylan van der Heij liep deze week wat minder, maar ze pakten de wedstrijd in twee games (21-12/22-20). Wendy de Ridder en Liesbeth de Boer maakten korte metten met hun tegenstanders door in twee games ruim te winnen (21-13/21-11).

Broeren tradt aan tegen een invalheer, die - terwijl hij de zwakste heer was - als eerste heer speelde. Het leverde een ruime overwinning op (21-8/21-7). Dit betekende dat Jaynique van Heerdt moest aantreden tegen de eerste heer. Van Heerdt speelde een goede partij maar moest zijn meerdere erkennen in Mark Pijper (20-22/17-21).

Wendy de Ridder had nog een hele kluif aan Rianne Petersen. Het was zaak om de shuttles goed diep achterin te slaan en het tempo erin te houden. Ze won de partij nipt in twee games (21-19/21-18). De damesenkel van Liesbeth de Boer, die licht geblesseerd is, verliep wisselend. De Boer won de eerste game, maar kon de tweede game niet goed aanzetten. In de derde game stelde ze orde op zaken (21-14/13-21/21-17).

Met een 5-1voorsprong ging BC Nieuwerkerk de mixen in. Van der Heij en De Ridder kwamen de eerste game nog goed mee. Deze verloren ze nipt, waarna ze het gevoel kwijt waren in de tweede game (21-23/10-21). Van Heerdt en De Boer begonnen goed maar verloren het initiatief in de tweede game. In de derde game kwamen ze ijzersterk uit de startblokken en trokken ze de partij naar zich toe (21-12/13-21/21-13).

BC Nieuwerkerk doet goede zaken met deze 6-2 thuisoverwinning. Over twee weken starten de returnwedstrijden waar de Nieuwerkerkse formatie uit tegen koploper BC Voorburg 1 speelt.