BCN verliest met gehavend team

BC Nieuwerkerk 1 trad dit weekend gehavend aan bij de thuiswedstrijd tegen BC Delft 2. Maar liefst drie vaste spelers van het team waren met vakantie, waardoor een zware taak rustte op de schouders van Dylan van der Heij en Liesbeth de Boer. Er vielen drie spelers van team 2 in, die ook 4e divisie spelen, waardoor een en ander nog redelijk op te vangen was.

Dylan van der Heij en Peter Korbee gingen sterk van start in de herendubbel en pakte de game winst. De tweede game waren ze even de weg kwijt, maar ze wisten een tandje bij te zetten in de derde game (21-17/12-21/21-16). De damesdubbel van Liesbeth de Boer en Sanne Loef ging minder goed van start. De tweede game was spannend en werd door de dames nipt gewonnen. In de derde game speelden de Delfse dames een goede tactiek waardoor ze de partij wonnen (14-21/23-21/13-21).

Zowel Van der Heij als Korbee verloren hun single. Debbie Broeren-van Hees speelde de eerste vrouwensingel en kwam in de derde game tekort om de wedstrijd te pakken (16-21/21-17/11-21). Liesbeth de Boer was de enige die haar singel wist te pakken, ook al werd het de eerste game nog spannend. Daarna zette zij de partij geheel naar haar hand (22-20/21-11).

Met een 4-2 achterstand begon BC Nieuwerkerk 1 aan de mixen. Van der Heij en De Boer speelden deze keer samen de eerste mix, aangezien hun vaste partners er niet waren. Dit verliep echter zeer succesvol. Zij wisten door goed tactisch spel de partij te winnen (24-22/21-16). Korbee en Broeren-Van Hees verloren de eerste game net aan. Helaas was de start van de tweede game te slordig, en liepen ze een achterstand op die niet meer goed was te maken (20-22/16-21).

Eindstand: 3-5 verlies. In verband met de Dutch Open en de herfstvakantie is er een korte stop in het competitieschema. De volgende wedstrijd van team 1 is op zondag 4 november, uit in Capelle ad IJssel tegen BC Schollevaar 4.