BCN eindigt seizoen met mooie derde plek

De laatste wedstrijd van het seizoen was aangebroken waarbij de lokale derby op de kalender stond: BC Nieuwerkerk tegen BC Schollevaar. De uitwedstrijd was met grote cijfers door BC Nieuwerkerk gewonnen. Aangezien BC Schollevaar nog een kleine kans had op degradatie hadden ze Michel Heuer meegenomen, vastspeler uit het andere 4e divisieteam van Schollevaar dat net gepromoveerd is. BC Nieuwerkerk liet de uit het buitenland teruggekeerde Lotte Redeker meespelen zodat ze ook weer wat wedstrijdritme kon opdoen.

Heuer speelde drie partijen. Hij wist samen met Dani Meyer de herendubbel te winnen van Dylan van der Heij en Jaynique van Heerdt (18-21/14-21). Tevens wist hij de 2e herenenkel met ruime cijfers van Van Heerdt te winnen (7-21/10-21). Stefan Broeren en Liesbeth de Boer stopten zijn zegereeks door in de mix in twee games van Heuer en Hester van Alten te winnen (21-18/21-17).

Broeren won eenvoudig zijn herenenkel van Dani Meijer (21-14/21-16). Wendy de Ridder speelde een spannende en gelijkopgaande singel tegen Michelle Hsu. Zij verloor deze nipt in drie games (21-14/13-21/22-24). Lotte Redeker begon er net lekker in te komen toen haar tegenstandster Joyce Stegeman haar enkel zwikte. Stegeman gaf de partij op (8-9/opgave).

Dylan van der Heij en Wendy de Ridder speelden een solide mix met wel wat foutjes op het eind, maar wisten deze in twee games te winnen van Rens File en Michelle Hsu (21-11/23-21). Dit bracht de eindstand op een 5-3 winst voor BC Nieuwerkerk.

Team 1 heeft het dit jaar met twee nieuwe spelers in het team goed gedaan met een derde plek. BC Voorburg eindigde met ruime voorsprong bovenaan. Delft veroverde de tweede plek.

Wendy de Ridder heeft een goede opgaande lijn getoond na een zwakkere start door het terugkeren na bevalling. Jaynique van Heerdt speelde een niveau hoger dan vorig jaar en had af en toe nog moeite met het tempo en de vastheid. Dylan van der Heij toonde zich meer en meer een vaste kracht van het eerste team, vooral in de dubbel en de mix pakte hij veel punten. Kopman Stefan Broeren en veteraan Liesbeth de Boer verloren dit seizoen beide slechts twee singels en haalden hoge winstpercentages.

Volgende week start de jeugdcompetitie bij BC Nieuwerkerk. De senioren spelers doen de komende maanden mee aan diverse toernooien om zich verder te ontwikkelen.