BC Nieuwerkerk sluit af met winst

Het eerste team van BC Nieuwerkerk speelde de laatste wedstrijd thuis tegen BC Limes uit Alphen aan den Rijn. Dylan van der Heij, die afgelopen weken ontbrak vanwege een liesbreuk, speelde mee in de herendubbel. Dit was gelijk succesvol - de Nieuwerkerkse heren Broeren en Van der Heij hadden weinig moeite met hun tegenstanders (21-16/21-18). De damesdubbel van Lotte Redeker en Liesbeth de Boer was een spannende partij. De eerste game werd net aan verloren, dus de dames moesten een tandje bijzetten. Vooral de verdediging van Bader en Kuijper-Pel was erg sterk. Mat gevarieerd spel wisten Redeker en De Boer toch de winst te pakken (18-21/21-18/21-18).

Stefan Broeren won zonder veel moeite zijn singel. In het begin speelde hij nog wat gehaast waardoor hij wat foutjes maakte. Maar al snel speelde hij zijn tegenstander met lange rally's uit (21-12/21-8). Lotte Redeker speelde ook een goede partij. Zij won de eerste game met gemak van Kuijper-Pel. De tweede game was spannender aangezien Kuijper-Pel, met zeer harde slagen, wat meer grip op het spel van Redeker kreeg. Toch wist Redeker ook deze game naar zich toe te trekken (21-7/22-20). Rene van Heerdt, die wederom inviel voor Dylan van der Heij, speelde een gedegen singel maar moest zijn meerdere erkennen in Stefan de Rooy (10-21/11-21). Liesbeth de Boer speelde niet voluit tegen Lisa Bader en verloor in twee games (15-21/8-21).

Stefan Broeren en Lotte Redeker speelden voor de laatste keer dit seizoen wederom een goede mix en lieten weinig kansen voor hun tegenstander (21-12/21-7). Rene van Heerdt en Liesbeth de Boer speelde een spannende mix tegen De Rooy en Bader. De eerste game werd gewonnen op tactisch goed spel. In de tweede game slopen er net teveel foutjes in het spel van Van Heerdt en De Boer. De derde game bracht de beslissing. Hierin speelde de Nieuwerkerkers weer sterk - door goed te variëren tussen snelle en langzame shuttles werd de winst behaald (21-13/12-21/21-16).

BC Nieuwerkerk eindigt door deze 6-2 overwinning op een mooie derde plek. Volgend jaar komt het eerste team wederom uit in de vierde divisie.