BC Nieuwerkerk pakt eerste uitpunten

Team 1

Voor de zesde wedstrijd van het seizoen is het eerste team van BC Nieuwerkerk afgereisd naar Amstelveen. Na twee uitwedstrijden zonder punten was het tijd om ook uit punten te pakken. De heren begonnen sterk aan hun dubbel, maar door onzeker spel verloren ze de wedstrijd. De dames speelden tegen de wereldkampioene veteranen badminton en een jeugdig talent. Door solide spel en tactisch vernuft wisten de Nieuwerkerkse dames het eerste punt te pakken.

In de singles verliep het niet zo soepel, na verlies van Stefan Broeren, Sanne Loef en Dylan van der Heij wist Liesbeth de Boer het geluk weer te keren. Door zeer scherp en tactisch goed te spelen wist zij haar tegenstandster te overklassen.

De gemengd dubbels zouden nu dus gaan uitmaken of Nieuwerkerk er nog een gelijkspel uit kon trekken. Zowel Auke Veenstra en De Boer als Broeren en Loef begonnen goed aan hun partij. Helaas gaven beide koppels de eerste game uit handen. De tweede game was wel een prooi voor de Nieuwerkerkers. Beide partijen hadden een derde game nodig om een winnaar te krijgen. Veenstra en De Boer konden het in de derde game niet bolwerken en verloren. Broeren en Loef hielden de spanning er tot het eind in en wonnen de derde game met minimaal verschil. Al met al een goed resultaat waarmee BC Nieuwerkerk 3 punten uitloopt op directe concurrent Limes.

Eindstand 5-3

Uitwedstrijd Zijderveld: single Dylan van der Heij