BC Nieuwerkerk 1 opent sterk in hogere divisie.

Team 1

BC Nieuwerkerk 1 speelde dit weekend thuis, na als beste tweede gepromoveerd te zijn tot de derde divisie.

Het spits werd afgebeten met de Heren- en damesdubbel.
Dylan van der Heij, de nieuwste aanwinst van het eerste team, maakte een mooie debuutwedstrijd en speelde solide.
Helaas bleken bij zowel de Dames als Heren de tegenstanders net een tandje te sterk.

In de twee herensingles en twee damessingles was BCN 1 een stuk fortuinlijker: 3 uit 4 gewonnen.
Stefan Broeren begon de herensingle sterk en won in twee sets, waarmee hij de toon zette.
Sanne loef wist, evenals Liesbeth den Boer in een driesetter te winnen.
Dylan van der Heij verloor zijn single en kon ondanks verlies terugkijken op een mooi eerste optreden in BC Nieuwerkerk 1.
Uiteindelijk kwam het dan ook aan op de 2 mixpartijen.
Liesbeth den Boer & Auke Veenstra speelde bijzonder sterk en wistten hun tegenstanders te overklassen, zij wonnen in 3 sets de partij.
de 2de mix, van Sanne Loef & Dylan van der Heij verliep sterk maar een stuk vastheid en gebrek aan concentratie speelde hun parten. Al met al een wedstrijd in evenwicht: 4-4.

Team 6

We zijn er weer!

Dankzij onze invalster Marijna die Cyntha verving ivm enkelklachten konden we met een volwaardig team aantreden.

De herendubbel moest in de eerste set even op gang komen, maar toen ze eenmaal op stoom waren ging het prima. In 3 sets het eerste punt.
De damesdubbel ging vliegend van start en bleef lekker aanvallend.

In de singles moest Martin tegen een sterke tegenstander. Hij had wat last om de shuttle goed te plaatsen. In 3 sets helaas een meerdere in zijn tegenstander moeten erkennen.
Ingrid had ook een aardige tegenstand in haar single. Net aan in 3 sets verloren.
Pim kon niet overweg met de shuttle en had een sterke tegenstander, dus was helaas snel klaar, ondanks zijn fanatieke inzet.
Marijna won sterk in 2 sets, niet te merken dat ze er al een tijdje uit is met haar sterke aanvallende slagen!

3-3 en de mixpartijen nog te gaan.
Hans en Ingrid speelden de eerste mix. Ondanks dat ze irritatie bij de tegenstander veroorzaakten toch op tactisch inzicht te kort. Helaas verloren.

Martin en Marijna hadden een sterke mix. In 2 sets winst!
Eindstand 4-4

Vind je het leuk als jouw team hier wat meer in de aandacht komt qua wedstrijdverslag? Mail dan wekelijks op zondagavond voor 20.00 uur een verslag van maximaal 3-5 regels naar CC@bcnieuwerkerk.nl

De resultaten van de andere teams dit weekend op een rij:

Team 2: 2-6 (winst)
Team 3: 5-3 (winst)