Hoofdmacht BC Nieuwerkerk zet winst door

Dit weekend was de tweede speelronde en moest BC Nieuwerkerk 1 aantreden tegen ABC Swindregt, die verrassend met 7-1 hadden gewonnen in de competitieopening. Wederom vloog het eerste van BC Nieuwerkerk uit de startblokken door zowel de heren- als damesdubbels te winnen.

Vervolgens was het zaak om deze lijn in de singles door te zetten.
Stefan was sterk in de eerste herensingle en won met overtuiging in twee sets. Auke had het moeilijk na een lichte kuitblessure en wist helaas de spannende 3-setter niet om te zetten in winst. Bij de dames moest Sanne helaas haar meerdere erkennen en verloor in 2 sets, maar Liesbeth wist haar single wederom knap te winnen. In de eerste mixpartij verloren Liesbeth & Auke verrassend en haalde niet het niveau van vorige week. Sanne & Stefan domineerden de wedstrijd en wonnen de tweede mixpartij, wat resulteerde in een eindstand van 5-3 in het voordeel van de hoofdmacht van BC Nieuwerkerk.

Team 2, uitkomend in de hoofdklasse, speelde wederom zonder hun eerste dame. Davina viel succesvol in en won de damesdubbel, haar damesenkel en haar gemengd dubbel. Alleen de eerste herenenkel van Stefan ging, mede door een blessure, helaas verloren. Totaal een mooie 7-1 overwinning.

Team 3, ook uitkomende in de hoofdklasse, had een uitwedstrijd tegen Flair/Ziggo in Alpen ad Rijn. De spelers hadden veel moeite met hun timing in deze hal met een zeer hoog plafond. Zowel de heren- als de damesdubbel werden gewonnen. Daarna wist alleen Dylan knap zijn singel te winnen. Martijn en Lotte pakten de mix in een spannende driesetter waar ze een achterstand van 18-12 in de derde set wisten weg te werken. De eindstand was 4-4.

BC Nieuwerkerk 4 mocht thuis tegen BC Marathon gaan knallen, met helaas een geblesseerde Casper. Het begin was goed. De damesdubbel van Linda en Ilona werd met twee sets binnengesleept, en Maarten en Jeroen konden na het verlies van de eerste set toch de herendubbel winnen. Linda en Jeroen wonnen hun enkel netjes in twee sets. Ilona moest na een zwaarbevochten wedstrijd helaas haar meerdere bekennen. Maarten had blijkbaar er zin in om zijn enkel superspannend te maken….na een 21-8 verlies in de eerste set haalde hij toch de winst binnen door de laatste twee sets met 21-19 te winnen! De mixen werden verdeeld: Maarten en Linda verloren, terwijl Jeroen en Ilona juist wonnen.

Dit betekent dat na een 2-6 verlies van vorige week, team 4 dit keer een welverdiende 6-2 overwinning heeft geboekt! Ondanks dat de geblesseerde Casper niet kon spelen (maar wel goed heeft geteld), was hij wel erg trots op zijn team!

Overige uitslagen: Conquesto 7- BCN 5: 6-2, BCN 6 – Conquesto: 5-3, BV Ribad – BCN 7: 2-6. BC Voorburg 6 – BCN 9: correcte uitslag volgt nog  , Triaq 1 – BCN 10: 8-0.

Wil je jouw team ook in het spotlicht zetten? Stuur dan elke zondag voor 20.00 uur een stukje naar CC@bcnieuwerkerk.nl