Hoofdmacht BC Nieuwerkerk wint van ongelukkig ABC Swindregt

Badminton – De hoofdmacht van BC Nieuwerkerk speelde dit weekend uit tegen ABC Swindregt 1. Zonder Auke, die aan het revalideren is na een voetoperatie. Koen, speler van team 2, viel voor hem in.

De dubbels gingen gelijk op, waar Koen en Stefan helaas verloren. Sanne en Liesbeth verslapte wat in de tweede game waardoor er drie games nodig waren voor de overwinning.

Stefan wist zijn singel knap in twee games te winnen, ondanks dat hij niet zijn beste spel kon laten zien. Sanne was halverwege de eerste game toen haar tegenstandster een flinke knieblessure opliep in het heetst van de strijd. Zij kon niet meer verder spelen. Koen kon helaas zijn tegenstander niet genoeg onder druk zetten. Liesbeth pakte haar singel in twee games.

De eerste mix werd opgegeven door de tegenstander vanwege de blessure van de dame van Swindregt. Wij wensen haar een voorspoedig herstel toe. Koen en Liesbeth hielden hun hoofd erbij en pakten in drie games het laatste punt.

Eindstand: 2-6 overwinning van BC Nieuwerkerk na een chaotische speelronde. Team 1 blijft op een mooie tweede plek staan met vijf punten achterstand op Zigo/Flair die een wedstrijd meer gespeeld hebben.

Team 2 verliest punten in Rotterdam

Team 2 speelde een derby tegen het Rotterdamse Asterix 6. Waar thuis met 7-1 werd gewonnen, werden nu kostbare punten kwijtgeraakt in een 3-5 overwinning.

Het begin was goed. De herendubbel van Peter en Stefan werd gewonnen in twee games (Koen deed niet mee gezien zijn invalbeurt in team 1). Lotte viel deze middag in, nadat ze in de ochtend in haar eigen team al drie driesetters had gespeeld. Ook deze damesdubbel werd een driesetter voor haar: samen met Debby vocht ze zich succesvol naar de overwinning.

De singel van Stefan ging helaas in drie games verloren. Lotte speelde de eerste damesenkel en ook hier maakte ze er een succesvolle spannende driesetter van. Ook Peter maakte er een driesetter van die in zijn voordeel werd beslist. Debby, tot slot, deed dit ook alleen kon zij deze helaas niet pakken.

De mixen werden verdeeld tussen de twee teams. Stefan en Debby wonnen terwijl Peter en Lotte helaas verloren. Winst voor team 2 in Rotterdam, alhoewel ze graag wat meer punten hadden gepakt om hun tweede plek in de poule te verstevigen.

Zeven driesetters leveren gelijkspel voor team 3.

Flair/Zigo 2 kwam op bezoek bij team 3 hetgeen zeven driesetters opleverde! Quinlan deed deze wedstrijd niet mee dus Martijn en Dylan dubbelde samen. Ze hebben nog niet veel samen gespeeld en wonnen knap in drie sets. Lotte en Mirjam volgden de heren door ook hun dubbel in een spannende driesetter te winnen.

De singels leverden veel frustratie op voor team 3. Alle singels werden in drie games verloren waarbij zowel Dylan als Lotte in de derde game net in de verlenging verloren. Ook bij Martijn en Mirjam was het spannend en was net de derde game teveel.

De mixen werden daarentegen beiden juist gepakt. Martijn en Lotte maakten er weer een spannende driesetter van die ze in de verlenging wonnen. Dylan en Mirjam waren alle driesetters zat en besloten om gewoon in twee games te winnen. Een 4-4 resultaat voor team 3, die er zeer graag meer uit hadden willen halen om hun derde plek verder veilig te stellen.

Gelijkspel in Zeeland voor team 4

Team 4 was vroeg op pad voor de reis naar Vlissingen waar Marathon 1 op ze wachtte. Maarten en Casper moesten nog even bekomen van de lange autorit en verloren helaas in twee games. Linda en Ilona speelden een hele spannende damesdubbel die ze helaas nipt in drie sets verloren.

Maarten speelde een goede partij maar boog in drie sets voor zijn tegenstander. Linda had een sterke tegenstander en kon de partij niet pakken. Casper speelde een driesetter en wist knap zijn singel te pakken. Ilona verloor haar singel in twee games.

De mixen gingen helaas beiden verloren in twee games. Linda en Maarten sleepten er in de tweede game nog een verlenging uit, maar een derde game zat er niet meer in. Casper en Ilona (Jeroen was afwezig) speelde voor de eerste keer samen hetgeen nog niet succesvol was.

Eindstand was een 6-2 verlies van mede degradatie kandidaat Marathon. Hopelijk was de terugreis toch nog een beetje gezellig.

Team 6 pakt punten in Zoetermeer

Team 6 mocht aantreden bij Conquesto in Zoetermeer. De herendubbel ging helaas verloren. Bij de dames liep het in de eerste set ook niet zo soepel als gebruikelijk. De eerste set ging naar Conquesto. Nu de 100% winst in de damesdubbel in het gevaar kwam gaven Daniek en Moniek extra gas in de tweede en derde set om de winst binnen te halen.

Nu was het de beurt aan de heren om te singelen. Jeroen pakte zijn singel waarbij de tweede set erg spannend was. Martin had het lastig en verloor zijn singel ook met een spannende tweede set. De beurt was nu aan de dames om zoals gebruikelijk weer fijn wat punten te scoren. Dat deden Daniek en Moniek dan ook. Tussenstand 4-2.

De mixpartijen kwamen nu aan de beurt. Daniek en Jeroen pakte de winst in twee sets. Hans en Moniek hadden lastige tegenstanders – invallers met verschillend niveau – waardoor het niet echt lekker spelen was. Dit verliespunt bracht de eindstand op een 3-5 winst voor team 6. De directe concurrent Invictus staat daarmee weer 3 punten onder team 6. Het wordt daarmee spannend of de tweede plaats in de poule kan blijven worden gehandhaafd.

Overige wedstrijden:

BC Nieuwerkerk 5 – Conquesto 7:        4-4