Een weekend vol Nieuwerkerks badminton succes

Zaterdag 6 januari vond het Drop Shot Wintertoernooi plaats in Den Haag, het traditionele toernooi na de kerststop.

BC Nieuwerkerk deed met een kleine afvaardiging mee. Lotte Redeker en Liesbeth de Boer slaagden erin om in een sterk veld de damesdubbel A te winnen. Arnout van Amersfoort, trainer van BC Nieuwerkerk, won knap de herensingel in de A.

Team 1 mocht zondag aantreden voor de return tegen BC Meershuttle in Hoofddorp, die zij eerder met 5-3 hadden verslagen. De herendubbel begon sterk: Auke Veenstra en Dylan van der Heij haalden de eerste set binnen, maar konden helaas niet doordrukken en verloren hun partij in drie sets. Liesbeth de Boer en Sanne Loef hielden de druk op de tegenstander hoog en zorgden voor de gelijkmaker.

Stefan Broeren speelden zeer solide en nam revanche op zijn tegenstander, die dit seizoen pas eenmaal een single verloor. Dylan van der Heij had moeite met het geroutineerde spel van zijn tegenstander en verloor zijn enkelspel. Sanne Loef verloor haar single helaas in twee sets. Liesbeth de Boer liet naast haar ervaring ook veel vechtlust zien en trok aan het langste eind in een driesetter.

Uiteindelijk wisten zowel het mixkoppel Auke en Liesbeth als Stefan en Sanne in lange driesetters de winst te pakken en sleepten zo BC Nieuwerkerk 1 over de streep naar een zege. Eindstand: 3-5 winst.

Link naar origineel artikel: https://omroepzuidplas.nl/artikel/2018/01/07/een-weekend-vol-nieuwerkerks-badminton-succes