Competitie verslagen teams 1 tot 5

Hoofdmacht BC Nieuwerkerk soeverein in eigen huis.

Badminton - De hoofdmacht van BC Nieuwerkerk heeft dit weekend hard uitgehaald naar de Rotterdamse ploeg Asterix 5. Na een uitstekende opening in de dubbelspelen, wisten Stefan en Sanne respectievelijk de eerste heren- en damessingel overtuigend te winnen. Daarna was het zaak voor Auke en Liesbeth deze lijn door te pakken. Beiden wisten in de derde set van hun singel alsnog de winst naar zich toe te trekken. In beide mixen had Asterix weinig in te brengen, waarbij BC Nieuwerkerk de tegenstander eenvoudig op een zijspoor zette. Dit sterke spel resulteerde in een monsterzege: 8-0 voor BC Nieuwerkerk in eigen huis.

Ons eerste team is ongeslagen gebleven in de eerste helft van het seizoen, resulterend in een tweede plek met alleen Zigo/Flair voor zich – die een wedstrijd meer gespeeld hebben. Vooral de herendubbel (slechts één verliespartij), de damesdubbel (100% gewonnen) en de singel van Stefan (100% gewonnen) lijken een vaste waarde te zijn. Team 1 staat tot de kerst een uitdaging te wachten aangezien Auke drie wedstrijden door een operatie niet kan meedoen. Gelukkig kan het team een beroep doen op zowel Dylan als Koen om de goede lijn voort te zetten.

Team 2

Zaterdagavond om 18.00 uur uit tegen TFS Barendrecht 7 is niet echt een fijn tijdstip, vooral omdat er vaak maar op één baan gespeeld kan worden. Gelukkig was er deze keer af en toe een wisselbaan beschikbaar. Wendy was aanwezig om het team aan te moedigen en te coachen, Lotte viel deze keer in. Door de afwezigheid van Koen, startte de wedstrijd met de herendubbel van Peter en Stefan (de R.). Ze wisten deze in twee games naar zich toe te trekken. De damesdubbel was een behoorlijk gevecht waar Debby en Lotte met goed spel de partij in drie games naar zich toe wisten te trekken. Beide herensingels werden gewonnen waarbij Stefan het met een driesetter nog spannend maakte. Debby trof een sterke tegenstander en verloor in drie games. Lotte speelde goed maar kon de partij net niet naar zich toetrekken. De mixen werden verdeeld waarbij Stefan en Debby net aan verloren, en Peter en Lotte aan het langste eind trokken. Eindstand: 3-5 overwinning voor team 2.

Team 2 heeft een lastige eerste helft van de competitie gehad door het uitvallen van eerste dame Wendy. Na heel wat gepuzzel waren Davina, Simone, Mirjam en Lotte bereid om in te vallen. Vooral Davina, die eigenlijk als reserve af en toe wilde spelen, zijn we erg dankbaar voor haar inzet en nooit aflatende vechtlust. Peter draait een erg goed seizoen met slechts één verloren singel. De vrouwendubbel is ook vaak succesvol, ondanks de steeds wisselende partners waar Debby mee speelt. Ook de herendubbel scoort over het algemeen goed. BC Ribad staat met kop en schouders bovenaan, een tweede of derde plek behoort wellicht nog tot de mogelijkheden voor team 2.  Maar eerste prioriteit is een mooie teamfoto!

Team 3

Team 3 kreeg het sterke BC Voorburg 2 op bezoek. Zowel de heren- als de damesdubbel werden verloren. Ook konden zowel Martijn als Mirjam hun singel niet pakken. Het team keek dus tegen een 0-4 achterstand aan. Dylan en Lotte keerden het tij door beide hun singel in een driesetter te pakken. In de mixen werd de stand gelijk getrokken door een knappe overwinning van Martijn en Lotte in de eerste mix. Quinlan en Mirjam wisten hun mix vervolgens in twee games te pakken. Een mooi gelijkspel als resultaat!

In de poule van team 3 strijden Unicum en Conquesto om het kampioenschap. Team 3 is met Voorburg en Invictus verwikkeld in de strijd om de derde plek. Een mooi resultaat voor een team dat drie debutanten in de hoofdklasse heeft: Dylan, Quinlan en Lotte. Martijn en Mirjam zorgen voor de ervaring waardoor het team mooi in balans is.

Team 4

Team 4 wil de uitwedstrijd tegen ABC Swindregt 2 het liefst zo snel mogelijk vergeten. Een 0-8 verlies is frustrerend vooral als je er als team alles aan doet om de positieve lijn in te zetten. Helaas zat het vandaag niet mee en kon er geen partij gewonnen worden.

Team 4 heeft het vanaf het begin van de competitie moeilijk en moet duidelijk wennen aan het niveau van de 1e klasse. Linda is in het vrouwenenkelspel nog het meest succesvol en ook de tweede mix van Ilona en Jeroen scoort goed. We hebben er alle vertrouwen in dat de tweede helft van het seizoen een ommekeer gaat brengen voor dit team. Aan de inzet ligt het zeker niet!

Team 5

Deze week moest team 5 aantreden tegen de koploper. Monique en Ingrid moesten helaas hun meerdere kennen in de dames van Randstad, maar Randy en Tim wisten de dubbel te winnen. Randy en Monique hadden het lastig tegen hun tegenstanders, maar Pim en Ingrid wisten een nette winst te boeken. In de 2e mix hadden Tim en Ingrid het lastig tegen de tegenstander, maar Pim en Monique zorgden voor een einduitslag van 4-4!

De vorm die de afgelopen weken uitbleef was er gelukkig weer. Na wisselende resultaten met winst, verlies en gelijkspelen, waren er opeens twee zware verliezen. Tegen de nr 1 werd er deze week echter zeer knap gelijkgespeeld. De vrouwensingels van Monique en Ingrid (57%) en de eerste gemengd dubbel van Pim en Monique scoren gemiddeld het beste.

Overige uitslagen

BC Nieuwerkerk 6 – BV Onder Ons 3: 3-5