BC Nieuwerkerk toont klasse in eigen huis

Badmintonkenners konden vandaag(zondag, red.) smullen in de Parkzoomhal. Badmintonlegendes Rob en Marjan Ridder van BC Duinwijck speelden vandaag met hun team tegen BC Nieuwerkerk.

Veelvoudig oud-Nederlands kampioenen in actie zien is bijzonder en was een uitdaging voor ons eerste team om tegen te spelen.

De heren van BC Nieuwerkerk, Stefan Broeren en Dylan van der Heij, moesten even opstarten tegen Rob Ridder en Ivory. Zij verloren de eerste game met 13-21, maar herpakte zich in de tweede game. Met een spannende ontknoping in deze game van 26-24 vonden zij het zelfvertrouwen om de derde game ruim te winnen met 21-8.

Lotte Redeker en Liesbeth de Boer speelden een solide dubbel en wonnen deze in twee games (21-17/21-12) van Marjan Ridder en Sandra van der Vlerk.

Broeren had in zijn singel aanzienlijk meer moeite met het 15-jarige jeugdtalent Ivory dan in de eerste ontmoeting. Het was een mooie en zeer spannende wedstrijd waar Broeren zijn klasse op het eind toonde (22-24/21-12/22-20).

Redeker moest aantreden tegen de zeer ervaren Annette Rozemijer. Ze hield haar hoofd koel en het tempo hoog waardoor ze in twee games wist te winnen (21-13/21-16).

De tweede herensingel was ook weer een spannende partij. Van der Heij wist de eerste game te winnen maar kwam daarna helaas tekort tegen Krijn Hoetmer (21-12/15-21/16-21).

De Boer speelde een spannende partij tegen Van der Vlerk die lang gelijk opging. Door tactisch wat aan te passen en het tempo erin te houden wist De Boer de partij naar zich toe te trekken (21-15/17-21/21-17).

Broeren en Redeker traden in de eerste mix aan tegen Rob en Marjan Ridder, een partij waar ze naar uit hadden gekeken. En het werd zeker een mooie wedstrijd waar de tactiek en techniek van de Ridders tegen de snelheid en het spelinzicht van Broeren en Redeker opgingen. Uiteindelijk wisten Broeren en Redeker de partij te winnen met 21-17/18-21/21-17.

Van der Heij en De Boer wonnen hun mix eenvoudiger, in twee games met 21-18/21-13. Deze partij hadden ze in de eerdere ontmoeting nog verloren.

De eindstand van de wedstrijd was een mooie 7-1 overwinning voor team 1 waardoor de achterstand op nummer 2 Schollevaar nog maar drie punten bedraagt.