BC Nieuwerkerk redt het niet zonder troeven

Team 1

De uitwedstrijd tegen BC Duinwijck 7 in Haarlem liep uit op een deceptie. Kopman Stefan Broeren was afwezig en Liesbeth de Boer moest door ziekte na de damesdubbel opgeven.

Beide dubbels gingen verloren, de heren dubbel met Auke Veenstra en Dylan van der Heij ging net aan verloren met 21-15/24-22. Sanne Loef en Liesbeth de Boer hadden weinig kans tegen de Haarlemse dames.

Dylan van der Heij speelde de eerste herensingel hetgeen een hele opgave was. Ondanks zijn sterke spel kon hij de partij niet winnen. Auke Veenstra speelde zijn eerste singel van het seizoen maar kon deze helaas niet naar zich toe trekken.

Sanne Loef speelde een solide singel en won deze. Lotte Redeker maakte haar debut in de derde divisie door een ijzersterke singel te spelen tegen de ervaren Haarlemse dame (21-17/21-19).

De mixen van Auke Veenstra / Lotte Redeker en Dylan van der Heij / Sanne Loef gingen beiden verloren. Dit resulteerde in een 7-1 verlies waarbij Nieuwerkerk het vooral op tactisch gebied heeft laten liggen.

Orgineel bericht op Omroepzuidplas is via deze Link te vinden.

Team 6

Op 19-11 moest er door team 6 thuis tegen Schollevaar gespeeld worden. Een wedstrijd waarbij de kans groot was dat we punten konden pakken. Schollevaar staat laatste en de uit wedstrijd was met 4-4, en een minder fijne shuttle, niet verloren.

Helaas liep het niet zo.....
De herendubbel ging in de eerste set erg goed, maar vanaf de tweede was het niet meer zo stabiel en werd er in drie verloren. De tegenstander stond er aanvallend opgesteld.

Ondanks dat Annemarie en Ingrid nog nooit samen gespeeld hadden, liep de dames dubbel goed en werd er in twee sets overtuigend gewonnen!

De eerste heren singel starte Martin wisselvallig. Ondanks de achterstand wist hij de eerste set wel te pakken met 27-25. De tweede set hield de tegenstander er meer druk op en was de set door teveel fouten voor de tegenstander. Dat betekende weer een derde set! Deze eindigde met een spannende eindscore, maar de winst voor de tegenstander.

Pim speelde de tweede en had moeite om in de wedstrijd te komen. In de tweede ging hij er vol voor en heeft gevochten om een derde set uit de partij te halen. Dat mocht niet baten, in twee sets werd er verloren.

Ingrid speelde de eerste dames singel. Het liep goed en kon de dame onder druk houden. In twee sets winst!

Annemarie singelt niet zo vaak en was wat roestig in haar spel. Ze wist echter wel te winnen!

De eerste mix was voor Annemarie (en Martin) aangezien zij inviel voor Marijna. In de eerste helft van de eerste set leek ook deze combinatie wel te werken, maar de tegenstander zette er een tandje bij. Hier volgde geen weerwoord op en gingen er teveel shuttles het net in. Ook deze werd in twee verloren.

De tweede mix was weer aan Ingrid en Hans. In de tweede set hadden ze de druk gevonden en wisten de set te pakken! Helaas nam de tegenstander het initiatief over in de derde en ging ook deze partij verloren.

Uitslag een erg magere 3-5
Volgende wedstrijd weer vol er voor dus en punten pakken!