BC Nieuwerkerk neemt revanche

Team 1 van BC Nieuwerkerk kreeg dit weekend de nummer twee van de ranglijst, Martinus Amstelveen / BC Gaarsperdam 2, op bezoek. Uit was er tegen dit sterke team met 0-8 verloren.

De herendubbel werd dit keer gespeeld door Dylan van der Heij met Stefan Broeren in verband met afwezigheid van Auke Veenstra. De heren van Nieuwerkerk moesten even op gang komen maar kregen al snel grip op de wedstrijd met aanvallend spel. Na verlies van de eerste game, werden de tweede en derde game knap gewonnen (16-21/21-12/21-16).

De dames van BC Nieuwerkerk, Liesbeth de Boer en Sanne Loef, gingen een zware wedstrijd tegemoet tegen Rosa en Melissa Hondeman. Twee zussen die beiden de hele competitie nog maar vijf wedstrijden verloren hebben en bovenaan in de spelersstatistieken staan. De Boer en Loef speelden een goede wedstrijd maar het niveau van de tegenstanders was te hoog (18-21/18-21).

Zowel Broeren als Van der Heij won met gemak de herensingel. Stefan deed dit overtuigend met 21-10/21-10, waarna Dylan dit bijna met dezelfde cijfers deed: 21-10/21-11. De dames verloren hun singel waarbij Loef ten onder ging met 13-21/4-21 en De Boer met 10-21/9-21.

De mixen moesten de beslissing brengen in de wedstrijd. Liesbeth de Boer speelde de eerste mix samen met Dylan van der Heij. Met goed aanvallend spel werden de tegenstanders in twee games aan de kant gezet (21-15/21-12). Broeren en Loef konden helaas hun partij niet naar hun hand zetten en verloren met 12-21/17-21.

De eindstand kwam hierdoor op 4-4, een resultaat knap resultaat voor BC Nieuwerkerk 1 dat nu op de een na laatste plaats staat. De wedstrijd tegen Meershuttle, die vorige week door het code rood weeralarm was afgelast, moet nog ingehaald worden.