BC Nieuwerkerk hoopte thuis tegen Almere een paar punten te pakken. De uitwedstrijd eerder in het seizoen werd met 8-0 verloren.

De heren- en damesdubbel gingen beide echter in twee games verloren. Auke Veenstra en Dylan van der Heij verloren de eerste game nipt in de verlenging, waarna ze de tweede game de weg kwijtraakte. Liesbeth de Boer en Sanne Loef konden zowel de eerste als tweede game goed bij bijblijven maar konden deze niet naar zich toe trekken.

De singels gingen allen verloren. Stefan Broeren speelden een zeer sterke eerste game maar moest dat in de tweede en derde game bekopen. Dylan van der Heij verloor, ondanks sterk spel, in twee games. Ook de dames waren niet succesvol, zowel Sanne Loef als Liesbeth de Boer verloren in twee games.

In de mixen was er meer kans voor de Nieuwerkerkers. Zowel Veenstra/de Boer als Broeren/Loef wonnen de eerste game. Helaas kon het goede spel niet vastgehouden worden en werden de mixen in drie games verloren.

De einduitslag was 0-8 in het voordeel van het talentvolle team uit Almere.