BC Nieuwerkerk 1 slaat grote slag - speelweek 5

Het eerste team van Nieuwerkerk speelde, na een stop van vier weken een uitwedstrijd in Alphen aan den Rijn. BC Nieuwerkerk en BC Limes hebben de afgelopen twee jaar mooie gevechten tegen elkaar geleverd. Wederom zijn ze bij elkaar in de poule ingedeeld, met aan beide zijden enkele wijzigingen in spelers. Voor aanvang van de wedstrijd stond BC Nieuwerkerk een plek boven BC Limes, met twee punten verschil. Het zou dus een spannende wedstrijd worden.

De heren- en damesdubbel werden tegelijkertijd gespeeld. Zowel Stefan Broeren en Dylan van der Heij als Lotte Redeker en Liesbeth de Boer gingen goed van start. Er werden weinig fouten gemaakt en de rally’s werden goed opgebouwd en afgemaakt. De heren wonnen de dubbel met 14/21-10/21 en de dames met 16/21-7/21. Leuk detail was dat beide partijen precies tegelijk klaar waren hetgeen resulteerde in een high five waarmee de teamspirit neergezet werd.

Stefan Broeren speelde een gedegen singel tegen Stephan de Rooy waarbij hij echter veel te sterk was voor zijn tegenstander (2/21-8/21). Lotte Redeker ging goed van start door de eerste game te winnen tegen Lisa Bader. Bader veranderde daarna van tactiek en pakte de tweede game. Redeker bleef echter geconcentreerd en liet een krachtige overheidslag zien. De derde game wist zij met gemak naar zich toe te trekken (11/21-21/19-8/21). Dylan van der Heij speelde ook een goede single tegen Jeroen de Vette. Met veel snelheid en goede plaatsing was hij in staat in twee games te winnen (16/21-16/21). Liesbeth de Boer speelde tegen de 17-jarige Britt Pet, die vooraf toch de grote favoriet was. De Boer gaf in de eerste game goed gas en kwam voor te staan. Pet kwam nog redelijk in de buurt maar De Boer wist de game naar zich toe te trekken. De tweede game werd door Pet met gemak gewonnen doordat De Boer wat gas terugnam. Vanaf het begin van de derde game ging De Boer er weer vol tegenaan en wist zij, met de aanmoedigingen van haar teamleden, de partij te winnen. (18/21-21/9-16/21).

Broeren en Redeker speelden de eerste mix en wisten tegen De Vette en Bader de eerste game te winnen. De tweede game ging moeizamer. Met een achterstand van 20-16 leek er een derde set aan te komen. Toch wisten de Nieuwerkerkers de set, en de partij, nog te winnen door foutloos te spelen (18/21-22-24). Van der Heij en Liesbeth de Boer wonnen de eerste game met goed tactisch spel van De Rooy en Pet. In de tweede game lieten ze het spel teveel door De Rooy bepalen. De derde set bracht de beslissing en met goed tactisch en aanvallend spel wisten zij ook hun mix te winnen (18/21-21/15-10/21).

‘Ik ben echt heel trots op ons als team’, zei Liesbeth de Boer na afloop. ‘Het was aan het begin van het seizoen toch even wennen met de wisselingen in het team, maar vandaag leek alles samen te vallen. Zo goed hebben we zowel samen als individueel nog niet gespeeld.’ Het goede spel was wel een verassing na een stop van vier weken door de Dutch Open en de Herfstvakantie.

BC Nieuwerkerk klimt door deze monsterzege van de vijfde naar de derde plek. BC Conquesto wist met dezelfde cijfers van BC Deo te winnen en staat met 11 punten voorsprong op BC Nieuwerkerk voorlopig stevig op de eerste plek. BC Schollevaar staat op de tweede plek met vier punten voorsprong op BC Nieuwerkerk.