Voorjaarscompetitie 2014 speelweek 8

Speelweek 8 bleek zwaar voor de BCNérs, voor het eerst in de competitie moest er meer verlies dan winst geaccepteerd worden: 5 winst, 7 verlies en 2 maal gelijk. Ondanks dit resultaat verbeterde het klassement voor de 6 BCN teams die momenteel een eerste plaats bezetten.

In speelweek 8 is het zesde jeugdteam van Nieuwerkerk er aan het eind van de meivakantie in geslaagd het kampioenschap al binnen te halen. Probleemloos werden opnieuw alle 8 punten gepakt. Het ziet er naar uit dat Anne Docters van Leeuwen, Jasmijn van Hamersvelt, Casper Knijf en Melvin Li de tegenstanders geen punt cadeau willen doen.

Komende zondag mag het team thuis tegen de nummer 2 proberen of ze de titel zelfs zonder één punt te verliezen kunnen veroveren tijdens de laatste wedstrijd van hun poule.

Het eerste mannen team speelde zondag thuis tegen de hekkensluiter BC Selecta. Opnieuw bleek dat de verschillen in de poule van de mannen 1 marginaal zijn. Ondanks een opgave van een speler van Selecta moesten de mannen genoegen nemen met een 4-4 uitslag. Het zag er even naar uit dat er meer mogelijk was maar de laatste 2 dubbels moesten gedeeld worden.

Het eerste jeugdteam speelde thuis tegen de hekkensluiter uit Alphen aan de Rijn. Zigo kon opnieuw niet tippen aan het niveau van de Nieuwerkerkse kampioenkandidaten: 8-0. Thuis gekomen bleek dat de nummer 2 en 3 punten verspeeld hadden waardoor BCN J01 nu 5 punten los staat van de nummer 2 en 6 van de nummer 3. Zondag moet er uitgespeeld worden tegen BC Delft, de nummer 3. De week er op thuis tegen de nummer 2, Conquesto uit Zoetermeer. Met de huidige voorsprong lijkt het er op dat de titel in het hoogste jeugdspelniveau te pakken is.