Regiokampioenen bij de Jeugd!

Jeugd Badminton Club Nieuwerkerk succesvoller dan ooit!

Zaterdag 8 september hebben maar liefst 3 teams van de Badminton vereniging Nieuwerkerk aan den IJssel mee gespeeld in de Regionale Kampioenschappen voor Regioteams Zuidwest Nederland 2013. Op zich was dit al een uniek resultaat want met 3 kampioensteams de voorjaarscompetitie afsluiten was nog niet eerder voorgekomen in de verenigingsgeschiedenis.

Zaterdag werd in sportpark de Schenkel in Capelle aan den IJssel de strijd aangebonden met de overige poule winnaars in de leeftijd categorieën U11, U13, U15, U17-II, U17-I, U19-II en U19-I. BCN had kampioensteams in de U11, U17-II en U19-II.

De deelnemende kampioensteams moesten in 5 wedstrijden in poule verband tegen elkaar strijden: Eén jongens en één meisjes single, een gemend dubbel, jongens dubbel en meisjes dubbel. Het werd dus een erg lange dag waarin op 17 banen gestreden werd voor de regiotitels.

Al snel werd duidelijk dat het BCN team in de U11 opper machtig was. De eerste dame, Anne Docters van Leeuwen wist het zelfs 2 keer voor elkaar te spelen de tegenstander met 21-0 aan de kant te zetten. Een fenomeen dat hoogst zelden voorkomt en sinds de invoering van de rally point telling vele jaren geleden nog maar 11 keer is voorgekomen bij BCN.

Het team in de U19-II liep tegen sterke tegenstanders aan waarvan diverse leden trainen bij de Badminton Academie van de bond en dat was te merken. Ondanks hevige strijd en diverse 3 setters moest Nieuwerkerk in deze klasse het onderspit delven.

In de U17-II was het gelukkig anders. Ook zij waren oppermachtig en verloren in de eerste 3 poule wedstrijden slechts 2 van de 15 punten. Rond 21:00 uur bij het begin van de laatste poule wedstrijd hadden ze nog maar 1 punt nodig om de titel te pakken. Gezien de vermoeidheid en de temperatuur werd overeengekomen de overige partijen voor gezien te houden zodra er nog 1 punt gescoord zou worden. De dames single van Laura Oudshoorn werd ingezet en de mix van Rick Offermeyer en Lotte Redeker. Beide partijen werden gewonnen zodat de titel binnen was.

Het gaat goed met de jeugd van Badminton Club Nieuwerkerk. Het leden aantal laat een duidelijke stijging zien. Deze twee regio titels bevestigen ook nog eens het stijgende niveau van de BCN jeugd.

De foto's van de Regio kampioenschappen van Peter vinden jullie HIER
De foto's van de organisatie vinden jullie HIER

Nog even de kampioenen van 2013:

Klasse U19-I: Van Zundert VELO J1
Klasse U19-II: BC Het Dijckhuys Shuttlek J2