NC Week 01: Start competitie met bescheiden winst

De eerste speelweek van de badminton najaarscompetitie is met klein positief resultaat verlopen voor de BCN teams. Door de teams die in actie kwamen werd 4 maal gewonnen, 3 maal verloren en 2 maal gelijk gespeeld. 2 teams speelden niet.

BCN speelt dit seizoen met 2 teams in de 4e divisie van landelijke bondscompetitie en 9 teams in de regio competitie.

Het eerste team van BCN heeft afscheid moeten nemen van Christiaan van Die en Ciska de Bruin maar is verder ongewijzigd. Marsha van Nieuwland, Davina Pouwelse, Stefan Broeren en nestor Auke Veenstra vertegenwoordigen het vlaggenschip van de vereniging dit jaar.

Zondag werd goed van start gegaan tegen Sluyk Lekkerkerk. Zowel de heren dubbel als dames dubbel werden probleemloos binnengehaald.  De enkel partijen ging moeizamer.  Stefan pakte de eerste single maar Marsha moest haar meerder erkennen in Michelle de Jager. Auke pakte zijn single maar ook Davina ging in en een 3 setter ten onder tegen Sanne van Buuren. Geen schande want Sanne was afgelopen week nog de winnares van het BCN Pouletoernooi. Hierdoor werd met een 4-2 stand aan de mix partijen begonnen. De eerste mix moest helaas in een drie setter aan Lekkerkerk gegund worden. De tweede mix wisten Marsha en Auke echter probleemloos veilig te stellen waardoor een nette 5-3 uitslag opgetekend kon worden.

Afsluiten kan niet zonder de prestaties van team 9 aan te halen. BCN 9 bestaande uit Aad Gouw, André Jille, Rolf van Til,Cyntha Offermeyer, Tanja te Lindert en Ilse Maas-Hage speelden donderdagavond uit tegen de Zeemeeuwen 6. Het onderlingen niveau verschil was marginaal want de teams presteerden het maar liefst 7 van de 8 partijen in een 3 setter af te sluiten waardoor het uiteraard een avondvullend programma werd. Het team van BCN kon na afloop gelukkig met 5-3 wisnt tevreden huiswaarts keren.